Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3c4f3c2e-f4db-4af1-9525-347eb01cb227","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Úgy tűnik, Prevost és Parolin bíborosok fej fej mellett álltak a szavazásban, de néhány óra alatt az amerikai megszerezte a kétharmados többséget.","shortLead":"Úgy tűnik, Prevost és Parolin bíborosok fej fej mellett álltak a szavazásban, de néhány óra alatt az amerikai...","id":"20250510_Amerikai-biborosok-XIV-Leo-konklave-Robert-Prevost-Pietro-Parolin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c4f3c2e-f4db-4af1-9525-347eb01cb227.jpg","index":0,"item":"b061f41c-43e3-4e2e-8f27-85674aae3ecb","keywords":null,"link":"/elet/20250510_Amerikai-biborosok-XIV-Leo-konklave-Robert-Prevost-Pietro-Parolin","timestamp":"2025. május. 10. 13:40","title":"Amerikai bíborosok árulták el, hogyan döntött XIV. Leó mellett a konklávé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b77d466b-5fc7-42ff-8a41-46dd13491d7c","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A turisztikai ajánlathoz promóvideó is készült, kékvillogós autóval és magángéppel.","shortLead":"A turisztikai ajánlathoz promóvideó is készült, kékvillogós autóval és magángéppel.","id":"20250510_Luxusvadaszat-turai-kastely-Tiborcz-Istvan-BDPST","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b77d466b-5fc7-42ff-8a41-46dd13491d7c.jpg","index":0,"item":"ad16cd98-c0fd-40f8-9b8d-c3644be7a45b","keywords":null,"link":"/kkv/20250510_Luxusvadaszat-turai-kastely-Tiborcz-Istvan-BDPST","timestamp":"2025. május. 10. 15:47","title":"Luxusvadászatokat hirdet a turai kastély képeivel egy cég, Tiborczék azt állítják, visszaélés történt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk csomókkal, talán több gondot okoznak nekünk, mint gondolnánk. Az emberek döntő többsége ugyanis nem tudja helyesen megítélni, hogy egy csomó erős vagy gyenge.","shortLead":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk...","id":"20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b.jpg","index":0,"item":"a786fd71-788e-4fa3-a7d2-3a65ba4ead89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","timestamp":"2025. május. 09. 16:03","title":"Ön megmondja ránézésre, hogy milyen erős egy csomó? Szinte biztos, hogy téved","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db83cb87-ba5a-45d0-85a9-b2edfbcb2f16","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Darabszámban is a globális elitbe tartanak.","shortLead":"Darabszámban is a globális elitbe tartanak.","id":"20250509_BYD-globalis-terjeszkedes-Toyota-10-millio-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db83cb87-ba5a-45d0-85a9-b2edfbcb2f16.jpg","index":0,"item":"7dcd6410-0c97-4608-b207-bf8cc6481f95","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_BYD-globalis-terjeszkedes-Toyota-10-millio-auto","timestamp":"2025. május. 09. 08:16","title":"Úgy számol a BYD, hogy öt éven belül minden második autójukat Kínán kívül adják el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"798a1f1c-ddd9-4af0-a46b-1e58d84eb3bd","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"James Foley 71 éves volt. A rendező agydaganattal küzdött.","shortLead":"James Foley 71 éves volt. A rendező agydaganattal küzdött.","id":"20250509_Meghalt-hollywoodi-veteran-Madonna-es-Pacino-is-sokat-koszonhet-James-Foley","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/798a1f1c-ddd9-4af0-a46b-1e58d84eb3bd.jpg","index":0,"item":"3786b1f9-039c-4c5d-b3a2-b2527bc66171","keywords":null,"link":"/kultura/20250509_Meghalt-hollywoodi-veteran-Madonna-es-Pacino-is-sokat-koszonhet-James-Foley","timestamp":"2025. május. 09. 08:38","title":"Meghalt a hollywoodi veterán, akinek Madonna és Pacino is sokat köszönhet. Meg a Szürke 50 árnyalata rajongói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","shortLead":"A bíboros ugyanakkor úgy véli, XIV. Leó személye kapocs lehet Észak- és Dél-Amerika között.","id":"20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700.jpg","index":0,"item":"33c4fbed-5571-4d36-9864-c682c060e9e0","keywords":null,"link":"/elet/20250509_papa-papavalasztas-robert-prevost-xiv-leo-erdo-peter-biboros","timestamp":"2025. május. 09. 20:33","title":"Erdő Péter szerint nem az állampolgársága miatt választották pápává Robert Prevostot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2fde715-fbea-4eee-b063-0afa8065a651","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"Kamera helyett jelenlétszenzor lehet a megoldás a magánéletük védelmét szem előtt tartó felhasználók számára. Kipróbáltuk a Meross készülékét, amely akkor is felismeri, hogy a helyiségben van bent valaki, ha az mozdulatlan. Ezzel pedig biztonságon túl a kényelem is fokozható.","shortLead":"Kamera helyett jelenlétszenzor lehet a megoldás a magánéletük védelmét szem előtt tartó felhasználók számára...","id":"20250509_meross-matter-smart-presence-sensor-ms600-jelenleterzekelo-okosotthon-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2fde715-fbea-4eee-b063-0afa8065a651.jpg","index":0,"item":"1457115b-a04a-4f6f-b327-04707a60bac9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_meross-matter-smart-presence-sensor-ms600-jelenleterzekelo-okosotthon-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 09. 20:03","title":"Ezt kapcsolhatja be a lakásában, aki kamerát semmiképp nem akar, de tudni szeretné, ha jár bent valaki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"482fb624-2574-47b4-b9c4-d7a9caa259f4","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A cikkben tárgyalt alapelvek segítségével elérhetjük, hogy jó minőségű maradjon egy munkahelyi kapcsolat. Szerkesztett részlet Michael Bungay Stanier Hogyan dolgozzunk együtt (szinte) bárkivel? című könyvéből.","shortLead":"A cikkben tárgyalt alapelvek segítségével elérhetjük, hogy jó minőségű maradjon egy munkahelyi kapcsolat. Szerkesztett...","id":"20250510_Ime-hat-alapelv-hogy-barkivel-jol-tudjunk-egyutt-dolgozni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/482fb624-2574-47b4-b9c4-d7a9caa259f4.jpg","index":0,"item":"53bd381e-d31b-44ac-96f8-30aade1c998f","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250510_Ime-hat-alapelv-hogy-barkivel-jol-tudjunk-egyutt-dolgozni","timestamp":"2025. május. 10. 19:15","title":"Íme hat alapelv, hogy bárkivel jól együtt tudjon dolgozni!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hazai reklámpiac a múlt évben 7,2 százalékkal nőtt
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
A listaáras adatok szerint a múlt évben 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, 7,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál - közölte a TNS Media Intelligence Kft. szerdán.
A társaság az idei évre ennél mérsékeltebb növekedésre számít. A TNS Media Intelligence emlékeztet arra, hogy a 90-es években évi 40 százalékos növekedés után az utóbbi évek növekedési üteme 15-20 százalék körül volt. A piackutató szerint média- és reklámszempontból a múlt évi várakozásokat kettősség jellemezte: a foci VB és a parlamenti választások miatt az év első felében pozitív, a második felében várt negatív előrejelzések ellenére a két félév növekedési üteme hasonló volt.
Magukról mondják
A TNS-csoporthoz tartozó TNS Media Intelligence Kft. 1991 óta figyeli a klasszikus médiában megjelenő hirdetéseket. Jelenleg több mint egy tucat televízió csatorna, közel 300 újság és 10 rádióadó hirdetéseit méri, a legjelentősebb közterületi, moziforgalmazó, indoor és internet cégek adatait pedig önbevallásos alapon rögzíti. A TNS Media Intelligence a reklámköltési adatokat a médiumok által megadott, hivatalos listaárak alapján számolja ki, melyek magukba foglalják az ügynökségi jutalékot, de az áfát nem tartalmazzák.
A reklámköltségből továbbra is a legnagyobb arányban a televízió és a sajtó részesül, de mindkét médiatípusban csak a piaci átlag alatt, öt százalékos volt a listaáras bevétel növekedés. A rádióreklámokra 16 százalékkal, a köztéri reklámokra 21 és a beltéri (indoor) médiumokban 22 százalékkal, az interneten pedig 70 százalékkal költöttek többet a 2005. évinél.
Bár a megyei napilapok évről évre egyre több hirdetést vonzanak és messze a legnagyobb, 27 százalékos részesedést tudhatják magukénak a sajtópiaci reklámtortából, az országos napilapok csökkenő reklámbevétele miatt a napilapok súlya folyamatosan csökken a hirdetési piacon. A magazinpiac növekedését hirdetési szempontból a női lapok, a programmagazinok és az RTV újságok jelentik, ezek reklámbevétele tavaly 8-12 százalékkal bővült.
A legtöbbet hirdető piaci szektorok toplistáján a sorrend alig változott 2005-höz képest. A reklámköltését 2000 óta 15-30 százalékkal növelő élelmiszer szektor 2005-ben mindössze 8 százalékkal bővült, 2006-ban pedig megtartotta hirdetésekre vonatkozó költségvetését az egy évvel korábbi szinten, ami a listaáras reklámköltések alapján 69 milliárd forint.
A reklámköltés alapján második legjelentősebb távközlési szektorban összesen közel egymilliárd forinttal hirdettek kevesebbet az elmúlt évben. A visszaesés hátterében a T-Com 50 és a Tele2 52 százalékos büdzsécsökkentése áll, melyet sem a mobilszolgáltatók átlagosan 10 százalékos, sem az internetes cégek 17 százalékos és az alternatív távközlési cégek 68 százalékos költésnövekedése sem tudott ellensúlyozni. Igaz, a vezetékes piacon a 2005-ös év a MATÁV-T-Com névváltás miatt reklámpiaci szempontból messze átlagon felüli volt, amely után szinte törvényszerű a visszaesés, legalábbis ami a Magyar Telekom/T-Com reklámokra fordított költségvetését illeti.
A legaktívabb piaci szektorok közül a szolgáltatások reklámköltése nőtt a korábbi éveket meghaladó mértékben, a szolgáltatások hirdetéseire közel 35 milliárd forintot fordítottak 2006-ban, ami 45 százalékkal több az előző év reklámköltéseihez képest, részben a politikai pártok, részben pedig a chat-randi, sms-küldő, csengőhang letöltő, telefonos társkereső és egyéb szolgáltatásokat hirdető cégek kommunikációjának köszönhetően. A pártok közel 8,5 milliárd forintot költöttek 2006-ban a médiában, az előbb említett telefonos szolgáltatások népszerűsítésére pedig 6,3 milliárd forintot szántak.
A banki termékek közül hirdetési szempontból továbbra is a lakáshitel vezet, de közel 2 milliárd forintos költésnövekedéssel szorosan felzárkóztak mögé a személyi kölcsön és részben a kamatadó bevezetésének köszönhetően a megtakarítási termékek is. A hirdetői toplista vezető helyein ezúttal is többnyire nagy FMCG cégeket találunk, de tavalyhoz képest a sorrendben történt némi változás: a Procter & Gamble több mint 40 százalékos költésnövekedéssel átvette a vezetést a Unilevertől, a Pannon mobilszolgáltatónak pedig közel 13 milliárd forintos költéssel sikerült bekerülnie az első háromba, megelőzve a Reckitt Benckisert és a Henkelt.
A napi fogyasztási cikkek közül a tisztítószerek és szépségápolási cikkek kommunikációja a piaci átlagnak megfelelő mértékben nőtt, az előbbi 7, az utóbbi 10 százalékkal, miközben az élelmiszerek és italok reklámköltése nem változott 2006-ban.
Akár nulla százalékos kezdőrészlettel új autóhoz juthatunk, sőt még a törlesztő részletet is átvállalják helyettünk azok a cégek, amelyek reklámokkal matricázzák fel a gépkocsinkat. De mit kell tennie az ügyfélnek? Például belépéskor regisztrációs díjat fizetni. Nem is keveset. Reklámszakemberek vitatják, hogy az alig egy éve induló reklámautós cégek reklámokból tudnák finanszírozni a havi több százmillió forintra rúgó törlesztő részleteket.
Paul Garrisonnal, az Exponenciális Marketing című könyv szerzőjével beszélgettünk arról, hogy napjaink marketingesei milyen alapvető tévedéseket követnek el, amikor megtervezik kampányaikat. Nyerjen betekintést abba a világba, amely úton-útfélen valamilyen terméket próbál Önnek eladni.
Kedveljük a humoros reklámokat és zavarónak tartjuk a hosszú reklámblokkokat – derül ki az az Ipsos ASI (Magyarországon a Szonda Ipsos) vizsgálatából. A felmérésből kiderül az is, hogy a férfiakat az autós, a nőket az élelmiszerreklámok vonzzák igazán.
Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül.