szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot ajánlott a MÁV Cargo részvényeiért, az értékesítésről vele kezdik meg a tárgyalást - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

Második lett a szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma 86 milliárd forintos ajánlatával, a harmadik pedig a Cargo Central Europa konzorcium 57,138 milliárd forintos ajánlattal.
 
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter elmondta: a Rail Cargo Ausztria és a GYSEV konzorciuma 102,5 milliárd forintos ajánlatával, 96,67 ponttal végzett az élen. A második helyezett Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma 86 milliárd forintot ajánlott a részvényekért, az értékelésben 80,07 pontot ért el. Cargo Central Europe konzorcium 57,138 milliárd forintos ajánlatot tett és 53,75 pontot ért el.
 
A miniszter elmondta, hogy a MÁV Zrt. a nyertessel megkezdi a tárgyalásokat, szerződéskötésre várhatóan 2008 első napjaiban kerül sor. Kóka János hangsúlyozta, hogy a privatizáció során négy alapvető szempontot határoztak meg, a vételár nagyságát, a hatékonyságot, a logisztikai beruházásokat, a munkavállalók érdekeit. A szakszervezetek szerint is a nyertes konzorcium tette a legjobb ajánlatot.
 
Kóka János kitért arra, hogy az privatizációs ajánlat részét képezi egy olyan megállapodás, amelynek keretében a MÁV Cargo részvényeinek 5 százalékát kötelező felajánlani a dolgozók számára megvételre. Az érintett dolgozók a felajánlott részvényeket a piaci ár feléért vehetik meg. A megvásárolt dolgozói részvényeket az új tulajdonos 100 százalékos áron köteles azonnal megvenni, ha a dolgozó felajánlja.
 
Kóka János elmondta, hogy a 102,5 milliárd forintos vételárat a MÁV Zrt. kapja meg. A miniszter kiemelte: a privatizációs tanácsadó a MÁV Cargo Zrt. értékét 50 és 60 milliárd forint közé tette, ennek tükrében kiváló a 102,5 milliárd forintos vételár. A miniszter szerint az új tulajdonos jelentős beruházásokat végez majd annak érdekében, hogy erősödjön a magyar vasúti árufuvarozás versenyképessége.
 
Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke fontosnak nevezte a privatizációs folyamatban az átláthatóságot. Elmondta: a MÁV Zrt. a MÁV Cargóért kapott bevételt a pénzügyi konszolidációra használja fel. A MÁV elnöke szólt arról, hogy kötelező vételi ajánlatot beadó négy pályázó közül a New World Resources Transportation B.V. ajánlata érvénytelen volt. 

Kamarás Miklós elmondta: a privatizációs szerződés megkötésére 21 nap áll rendelkezésre, de egy alkalommal legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható. A szerződéskötés 2008. első napjaiban várható, a privatizációs tranzakciót - a szükséges engedélyek beszerzését követően - 2008-ban lezárják. 

Dióssy Gábor, a MÁV Cargo és a bíráló bizottság elnöke sikerként értékelte a privatizációt. Kérdésre válaszolva a MÁV Cargo ez évi teljesítményéről közölte: a tavalyi évhez hasonló sikerek várhatók, a társaság nyereséges lesz. A MÁV Zrt. és a MÁV Vagyonkezelő Zrt. 2007. május 29-én hirdetett nyilvános kétfordulós pályázatot a MÁV Cargo Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére. A pályázatot 16 pályázó váltotta ki, az első fordulóban 12-en tettek indikatív ajánlatot, közülük 7-en jutottak a második fordulóba, végül négyen adták be kötelező vételi ajánlatukat a privatizációra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ismét nem volt 6 találatos szelvény a lottón

Ismét nem volt 6 találatos szelvény a lottón

Negyedével nőtt itthon a használt autók átlagára

Negyedével nőtt itthon a használt autók átlagára

Azt sem tudni, ki használja majd a 15 milliárdos sportcsarnokot Nagykanizsán

Azt sem tudni, ki használja majd a 15 milliárdos sportcsarnokot Nagykanizsán