Csökkent a T-Mobile részesedése

A T-Mobile az erős verseny ellenére tartja a 44 százalékos piaci részesedését: az idén a teljes előfizetői számot tekintve 0,6 százalékkal csökken a részesedése.

  • MTI MTI
Csökkent a T-Mobile részesedése

Winkler János, a mobil üzletág vezetője, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese elmondta: a részesedés csökkenése 2006-ig mérséklődött; 2003-ban ez az arány még 2,17 százalék, 2004-ben 1,21 százalék, míg tavaly 0,5 százalék volt. Ha azonban csak azokat az aktív SIM-kártyákat nézzük, amelyeken forgalmaznak is, a T-Mobile 0,09 százalékkal növelte piaci részesedését január és szeptember között.

Winkler elmondta azt is, hogy az üzletág éves üzemi szintű nyereséghányadosa (EBITDA) az idén jobb lesz, mint 2006-ban. A vezérigazgató-helyettes kifejtette: a mobil szélessávot a T-Mobile hálózatán, 118 várost lefedve, a lakosság 50 százaléka használhatja, s januárhoz képest az adatforgalom meghatszorozódott, s 80 százaléka már széles sávú. A gyors bővülésnek oka az is, hogy míg januárban 1 gigabyte adatforgalom 10 ezer forintba került, addig ma 2 gigabyte 3 ezer forintba.

A cégnél jelenleg a bevételek 15 százaléka nem hangalapú, de ez az arány 3–5 éven belül legalább megkétszereződik.

A T-Mobile Magyarországnak 44,1 százalékos piaci részesedése volt a mobilpiacon szeptember végén. A cég átlagos előfizetői száma egy év alatt 6 százalékkal növekedett. A szerződéses előfizetők aránya 2007. szeptember 30-ra az előző évi 33,9 százalékról 36,9 százalékra nőtt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek