szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Újabb 130 millió euró értékű fejlesztést hajt végre 2010-ig Egerben a világ egyik legnagyobb jármű-hajtástechnológiai cége a ZF. Ennek nyomán a ZFH, illetve a szintén egri telephelyen működő ZF Lenksysteme Hungária (ZFLH) Kft. együttes éves forgalma 2010-re 600 millió euróra nő a 2007-es 360 millió euróról – közölte Ulrich Diler, a ZF Hungária (ZFH) Kft. elnök-igazgatója.

Tájékoztatása szerint a jelenlegi 1300-ról 1700-ra gyarapszik az egri telephelyen foglalkoztatottak száma, illetve a beszállítóknál a mai 2 ezer helyett már 4 ezer embernek biztosítanak munkát - tette hozzá a cégvezető. Az elnök-igazgató hangsúlyozta, hogy az elmúlt évtizedben az egri telephely vált a könnyű-teherautó sebességváltók gyártásának és fejlesztésének főhadiszállásává. Vagyis Egerből irányítják a világcég egyéb, a termékcsoporttal foglalkozó vállalatainak tevékenységét is.

Ugyanakkor, ma már a ZFH által gyártott sebességváltók és a ZFLH által előállított kormányművek alkatrészeinek 40 százaléka magyarországi beszállítóktól származik, miközben a telephelyről kikerülő termékek 100 százaléka exportpiacokra kerül –ismertette Ulrich Diler. Végül hangsúlyozta, hogy befektetőként fontosnak tartja a Magyarországon elkezdett reformok befejezését, akkor is, ha sokszor fájdalmas intézkedéseket kell végrehajtani. Ugyanakkor a ZF számára a prioritás a stabil politikai helyzet és pénzpiac, illetve a jogbiztonság erősítése –mondta az elnök igazgató.

A ZF 1996-ban vásárolta meg a Csepel Autó egykori egri sebességváltógyárát. Akkor 30 millió márkát fektettek be a Hevesi megyeszékhelyen, illetve 400 embernek teremtettek munkahelyet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Három autóipari multi közösen fejleszti a jövő hajtóműveit

A BMW, a DaimlerChrysler és a General Motors szándéknyilatkozatot írt alá egy közös hibridhajtómű-fejlesztési program elindításáról. Az együttműködés célja, hogy közösen hozzanak létre egy olyan kettős üzemmódú hibrid hajtóműrendszert, amely csökkenti az üzemanyag fogyasztást, miközben nem befolyásolja hátrányosan az autók menettulajdonságait.