Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Miközben az országos sugárzású tévécsatornák közönségét egyre inkább elcsábítják a szaporodó kábeladók, az RTL Klub az előző évben növelni tudta fő műsoridős nézettségét a 18-49-es, kereskedelmi szempontból releváns célcsoport körében – hangzott el a csatorna kedd délelőtti sajtótájékoztatóján.
Míg 1998-ban összesen 17 kábelcsatornát lehetett fogni hazánkban, addig ma már 57-et, s számuk továbbra is emelkedik. Az országos földi sugárzású csatornák, vagyis az MTV 1-es csatornája, a TV2 és az RTL Klub a 2000-ben közönségarány-csúcsot értek el a 18-49 év közötti, kereskedelmi szempontból különösen fontos célcsoport fő műsoridős tévézésén belül. Az akkori 85,3 százalékos arány azonban folyamatosan csökken, a három csatorna fő műsoridős programjai ma már csak a célközönség 67,7 százalékát kötik le. (A nézettségi mutatók alapján jócskán lemaradó köztelevíziónak persze nem is az a feladata, hogy csak a leginkább keresőképes 18-49-esekre koncentráljon.)
A kereskedelmi csatorna kutatási igazgatója, Németh Marika arra is emlékeztetett, hogy az országos sugárzású televíziók az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban ugyancsak veszítenek a fiatalok körében szerzett nézettségükből. Magyarországon a kábelcsatornák szaporodásával a nagyobb műsorkínálatból válogató sokcsatornás háztartások, valamint a digitális vétellel rendelkező háztartások arány is nőtt, ebből a szempontból az RTL Klub különösen eredményes, hiszen nézettsége 2000 óta 4,4 százalékponttal esett, s 2006-ról 2007-re még hangyányit (34,4 százalékról 34,8-ra) növelni is tudta közönségarányát a már említett rétegen belül - közölte a csatorna.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.