szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Svédországnak, a nemek közötti egyelőség bajnokának be kellene tiltania a szexista természetű reklámokat – szorgalmazta a héten közzétett jelentés, amelyet a kormány rendelt meg.

Svéd reklám. Legyen mindenki egyenlő
© nupusi.org
A jelentéstevő, Eva-Maria Svensson a szexista reklámok betiltását követelő törvény megalkotását javasolta. Szexista alatt ért a jelentés minden olyan „kereskedelmi célú üzenetet”, amely „a nők és a férfiak számára sértésként fogható fel”.

„A szexista reklámok befolyásolják az emberek identitástudatának alakulását, és megakadályozzák a társadalmat abban, hogy elérje célját: a nemek közötti egyenlőséget” – hangsúlyozza a jelentés, amely szerint az új jogszabálynak 2009. január 1-jén kellene hatályba lépni. A jelentést benyújtották a kormánynak, amely most tanulmányozza.

A svéd reklámszövetség úgy vélte, hogy nincs szükség új törvényre, az ágazatban elegendő önkorlátozó szabályozás van, és inkább ombudsmanra lenne szükség a szexista reklámok kiküszöböléséhez. Svensson asszony, a Göteborgi Egyetem jogászprofesszora viszont nem tartja alkalmasnak magát a reklámszakmát a probléma megoldására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!