szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy tavalyi akciója hirdetésekor megtévesztette a fogyasztókat a Tesco Global Áruházak Zrt., ezért a hipermarketláncnak 100 millió forint bírságot kell fizetnie - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH közleménye szerint a Tesco irreálisan alacsony indulókészlettel készült fel a tavaly január 19. és február 1. közötti akciójára. Ezen kívül egy ruházati termék a meghirdetett árnál drágábban volt elérhető áruházaiban.

A Tesco a leárazásra akciós újságjában hívta fel a vásárlók figyelmét. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az akciós katalógusában meghirdetett 512 MB-os MP3/WMA-lejátszó és egy digitális fényképezőgép az adott akciós időszak elején nem volt megvásárolható egyes áruházaiban. Megállapították azt is, hogy a ruházati termékekre vonatkozó végső kiárusítás részeként egyes - az akciós újságban kiemelten hirdetett - termékek az adott akciós időszak elején egyáltalán nem voltak elérhetőek egyes áruházaiban.

A fogyasztók megtévesztése miatt a Tesco Global Áruházak Zrt.-re 100 millió forint bírságot rótt ki a GVH. A bírság összegének megállapításakor a közlemény szerint súlyosbító körülményként vették figyelembe, hogy a hipermarketlánc az elmúlt öt évben többször is elkövetett hasonló jogsértést. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Tesco komoly intézkedéseket tett a jogsértő helyzet mielőbbi felszámolása érdekében.

A versenyjog nem tiltja az akciók megtartását és az ezekről szóló tájékoztatást. Az akció, illetve az erről tájékoztatást adó reklámújságok esetében ugyanakkor elvárt, hogy a fogyasztó pontos képet tudjon alkotni az akció mibenlétéről, az akcióban való részvétel esetleges feltételeiről, az akcióban résztvevő termékekről vagy az újságban egyébként reklámozott termékekről - áll a GVH közleményében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Üdülési jogot értékesítő cégeket bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két üdülési jogot értékesítő vállalkozást marasztalt el a fogyasztók megtévesztése miatt: a Kereknap 2003 Kft-t 5 millió forintra, míg a Holiday Club Hungary Kft-t 2 millió forintra bírságolta.

MTI Gazdaság

GVH: 3 millió forintos bírság a Norbi-csoportnak

A Development Service Consulting Kft.-t (korábban: Norbi.hu Kft.) két millió forintra, a Norbi Update Worldwide Zrt.-t pedig egymillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel a táraságok a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsítottak.