Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Annak ellenére, hogy a magyar fogyasztók pesszimistán állnak az ország helyzetéhez, fogyasztási hajlandóságuk magasabb az Európai Unió átlagánál – mondta Lendvai János, a Magyar Cetelem Bank Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Mindent veszünk hitelbe. Az átlagosnál rosszabb közérzettel © Végel Dániel |
A 13 európai ország és Oroszország átlagát nézve a megkérdezettek 7 százaléka reméli biztosan, hogy növeli megtakarításit, és 35 százalék gondolja úgy, hogy többet fog költeni.
Lendvai János elmondta, hogy az európai fogyasztók „közérzete” tízes skálán nézve 5 körül mozog (ez az érték Magyarországon 3,9 volt 2008-ra, míg tavaly 3,7, tavalyelőtt 3,4 volt a mutató) ugyanakkor évről-évre minden országban növekvő tendenciát mutat.
A felmérésben résztvevő országok (Belgium, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Portugália, Oroszország, Spanyolország, Szerbia és Szlovákia) fogyasztási szándéka ugrásszerűen emelkedik, de a megtakarítási szándék változatlan.
A Cetelem által vizsgált piacok esetében a bútorpiac 2,6 százalékkal fejlődött 2007-ben 2006-hoz képest, ez a bővülés Magyarországon 10 százalék. A háztartási gépek piaca egész Európában fejlődik, Magyarországon ugyanakkor 1,5 százalékos visszaesést regisztráltak 2007-ben. A szórakoztató-elektronikai termékek piaca átlagosan 6 százalékkal bővült, Magyarországon 29 százalékkal visszaesett.
Az informatikai piac Magyarországon ugrásszerűen növekedett 2007-ben, mintegy 45 százalékkal nőtt, az európai átlag 6 százalékkal szemben. A sportcikkek piaca Magyarországon 30 százalékkal nőtt 2007-ben az azt megelőző évhez képest, Európában 3,2 százalékos volt a növekedés – mondta Lendvai János.
A barkácsáruk piaca Magyarországon 26 százalékkal csökkent, Európában 3,6 százalékkal nőtt. Az európai újautópiac évek óta stabil, évente 15 millió forgalomba helyezett személygépkocsival. A motor- és robogópiac Magyarországon 2 százalékkal nőtt 2007-ben, 21000 új üzembe helyezett járművel.
Magyarország fogyasztási hitelállománya 2007-ben 9,52 milliárd euró volt (háztartásonként ez 2500 eurót jelent), ami 2007-ben, 2006-hoz képest 38 százalékos növekedés. A legnagyobb arányban a jelzálogalapú személyi kölcsönök állnak, ezt követi a fedezet nélküli személyi kölcsön, a folyószámlahitel, majd az áruhitel. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy az e-kereskedelem nagy ütemben fejlődik Európában, a legaktívabb fogyasztók a fiatalok, és minden országban a közép- és a felsőbb osztály fogyaszt többet az internet segítségével.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden „hülyére” szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.
Egyes gazdaságokra és szektorokra bontva tekintjük át, mi lehet a 15 százalékos általános vám hatása.