szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

Egy-, illetve kétmillió forintra büntetett két kereskedelmi bankot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert megtévesztő információkat közöltek reklámjaikban a hitelkártyáikról - tudta meg a HavariaPress.

A Versenyhivatal a Credigen Bankot 2 millió, míg az Unicredit Bankot egymillió forintra bírságolta. A GVH vizsgálata során megállapította, hogy mindkét pénzintézet megtévesztő módon reklámozta hitelkártyáit: nem közölték például, hogy a meghirdetett kamatmentesség csak a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, a készpénzfelvételre nem. Ráadásul arról is hallgattak, hogy a kamatmentesség csak akkor érvényesíthető, ha a teljes tartozást megfizeti határidőig az ügyfél.

Emellett arról sem adtak tájékoztatást a bankok, hogy az ígért, "akár 51 nap" kamatmentesség csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján történik meg a vásárlási tranzakció, ettől kezdve a kamatmentes időtartam hossza folyamatosan, minden egyes további napon egy nappal csökken.

A bírság összegének meghatározásakor a GVH egyebek között figyelemmel volt a jogsértő tájékoztatások megjelentetésével kapcsolatban felmerült ismert költségekre és a tájékoztatásokkal elért fogyasztói kör nagyságára, a két bank piaci részesedésének csekély mértékére, valamint arra, hogy a fogyasztó előtt a szerződés megkötését megelőzően ismertté válhat az akcióban való részvétel összes feltétele.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A GVH első fokon pert nyert a Colgate-Palmolive Kft. ellen

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) első fokon pert nyert a Colgate-Palmolive Magyarország Kft. ellen, a bíróság helybenhagyta a versenyhatóságnak a Colgate-Palmolive-ra 2006 elején, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításai miatt kiszabott 257 millió forintos bírságát – közölte a GVH pénteken.

MTI Gazdaság

Üdülési jogot értékesítő cégeket bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két üdülési jogot értékesítő vállalkozást marasztalt el a fogyasztók megtévesztése miatt: a Kereknap 2003 Kft-t 5 millió forintra, míg a Holiday Club Hungary Kft-t 2 millió forintra bírságolta.

MTI Gazdaság

GVH: százmilliós bírság a Tescónak

Egy tavalyi akciója hirdetésekor megtévesztette a fogyasztókat a Tesco Global Áruházak Zrt., ezért a hipermarketláncnak 100 millió forint bírságot kell fizetnie - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).