szerző:
HavariaPress
Tetszett a cikk?

40 millió forintra bírságolta a UPC-t a Nemzeti Hírközlési Hatóság, mert a cég úgy szüntette meg telefonszolgáltatását Budaörsön és a főváros XI. kerületében, hogy nem tájékoztatta ügyfeleit. A HavariaPress úgy tudja, hogy 2000 előfizetőjét "felejtette el" tájékoztatni a UPC Magyarország Kft.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság tavaly novemberben hozta meg határozatát az ügyben, ám a UPC azzal szemben fellebbezéssel élt. A másodfokú hatósági vizsgálat során azonban a fellebbezésnek nem adtak helyt, elutasították azt. A több károsult beadványára megkezdett hatósági vizsgálat megállapította, hogy a UPC az érintett területeken egy másik szolgáltató hálózatán nyújtotta szolgáltatásait a két cég közötti szerződés alapján. A szerződést a hálózat tulajdonosa azonban 2006 végén felmondta.

A UPC és a hálózat tulajdonosa között a szerződésben foglalt elővásárlási jog alapján a felmondási időszak alatt folyamatos egyeztetések folytak a hálózat megvásárlásával kapcsolatban, de a tárgyalások nem vezettek eredményre, a hálózat tulajdonosát pedig 2007 tavaszán egy harmadik szolgáltató megvette. Az adásvételt követően a hálózat új tulajdonosa 2007. május 29-én a UPC további szolgáltatási lehetőségét megszüntette, ezért az előfizetők átmenetileg szolgáltatás nélkül maradtak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

GVH: százmilliós bírság a Tescónak

Egy tavalyi akciója hirdetésekor megtévesztette a fogyasztókat a Tesco Global Áruházak Zrt., ezért a hipermarketláncnak 100 millió forint bírságot kell fizetnie - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

MTI Gazdaság

GVH: 3 millió forintos bírság a Norbi-csoportnak

A Development Service Consulting Kft.-t (korábban: Norbi.hu Kft.) két millió forintra, a Norbi Update Worldwide Zrt.-t pedig egymillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel a táraságok a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsítottak.

Hét nap gazdaság

Bírság az UPC-nek

35 millió forint bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa az UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-re, mert egyes reklámjait a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak ítélte. Úgy találta, hogy a hirdetmények nem megfelelően tájékoztattak arról, hogy az ígért kedvezmények csak hűségnyilatkozattal vehetők igénybe, nem volt egyértelmű, hogy a kedvezmények eléréséhez melyik programcsomagra kell előfizetni, esetenként nem volt világos, mennyi ideig tart a kedvezmény, illetve csak az új előfizetőkre vonatkoznak-e, vagy a régiekre is. Az UPC szerint a hiányolt reklámelemeket - bár kisebb betűkkel - feltüntette, ezért várhatóan jogorvoslatot kér a határozat ellen.

Gazdaság

Versenyhivatal: 40 milliós bírság a UPC-nek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 40 millió forintra bírságolta a UPC Magyarország Kft.-t és 8,5 millióra az Egyesült Magyar Kábeltelevízió Kft.-t (EMKK) gazdasági erőfölénnyel való visszaélés miatt – jelentette be a GVH szerdán.