szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ötéves mélypontra esett az egyik legjobban figyelt fogyasztói bizalmi mutató az Egyesült Államokban.

A Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói hangulatot jelző mérőszáma áprilisban 62,3 pontra süllyedt. Ennél alacsonyabb mutatót, 61,4 pontot utoljára az iraki háború előtt, 2003. márciusban jegyeztek föl.

Az emelkedő benzinárak és az egyre romló munkapiaci kilátások miatt az amerikai fogyasztók mind borúlátóbbak. A bizalmi mutató márciusban 65,9, februárban 76,4 pont volt.

Elemzők szerint ez különösen aggasztó a gyengülő gazdaság számára, hiszen a fogyasztási kedv gyors csökkenését jelzi. Az Egyesült Államokban a GDP kétharmadát a lakossági fogyasztás teszi ki.

A fogyasztói bizalom megrendülésének a jele az is, hogy harminc éve nem terveztek olyan kevesen az amerikaiak közül nyári szabadságot, mint az idén.

Eközben a Standard and Poor's/Case-Shiller mutatószáma szerint februárban minden korábbinál nagyobb áresés volt az ingatlanpiacon, és az első negyedévben a jelzálogcsőd-eljárás felé tartó lakóingatlanok száma kétszerese volt az egy évvel korábbi időszakban mértnek a RealtyTrac adatai szerint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!