Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"698e9a0b-a80f-40c5-bc73-e9313f8fd9a5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az X-Faktor legutóbbi szériájának győztese videóban fejtette ki véleményét és terveit a nyereményéről.","shortLead":"Az X-Faktor legutóbbi szériájának győztese videóban fejtette ki véleményét és terveit a nyereményéről.","id":"20250102_feher-krisztian-x-faktor-nyeremeny-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/698e9a0b-a80f-40c5-bc73-e9313f8fd9a5.jpg","index":0,"item":"625fe61b-440a-44c3-9492-f888a9765d2e","keywords":null,"link":"/elet/20250102_feher-krisztian-x-faktor-nyeremeny-penz","timestamp":"2025. január. 02. 14:06","title":"Fehér Krisztián, X-Faktor-győztes a versenyen nyert 36 millióról: „Az amúgy nem sok pénz”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f57fda0-7bb3-491a-bbce-7359b4094529","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"111 ezer magyar dolgozik külföldön. ","shortLead":"111 ezer magyar dolgozik külföldön. ","id":"20250103_Kicsit-kevesebben-dolgoznak-Magyarorszagon-az-allaskeresok-jelentos-resze-egy-eve-nem-talal-munkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f57fda0-7bb3-491a-bbce-7359b4094529.jpg","index":0,"item":"e9af2408-0d3a-4e16-a7c4-d47ece4bf11b","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_Kicsit-kevesebben-dolgoznak-Magyarorszagon-az-allaskeresok-jelentos-resze-egy-eve-nem-talal-munkat","timestamp":"2025. január. 03. 08:30","title":"Kicsit kevesebben dolgoznak Magyarországon, az álláskeresők jelentős része egy éve nem talál munkát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5ef0f1d-785a-452e-89d0-bbaed909cd61","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Meglehetősen furcsa Mészáros Lőrinc exvejének kartellügye. Amely egyébként Mészáros Ágnes kartellügye is, 2022-ben, a válás előtt még érdekelt volt férje cégében. A szóban forgó közbeszerzést Mészáros Lőrinc érdekeltsége nyerte, a kartellező exvő ajánlata a bírálatig sem jutott. A legfurcsább, hogy az amúgy közbeszerzésbajnok Homlok Zsolt miért pont a válás környékén “buktatta le magát”. Gyanítható, hogy a jogállam kicsavarásával kiosztott NER-büntetésről van szó.","shortLead":"Meglehetősen furcsa Mészáros Lőrinc exvejének kartellügye. Amely egyébként Mészáros Ágnes kartellügye is, 2022-ben...","id":"20250102_homlok-zsolt-rigo-csaba-meszaros-agnes-gvh-kartell-kozbeszerzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5ef0f1d-785a-452e-89d0-bbaed909cd61.jpg","index":0,"item":"cfb3383a-63ac-4200-8721-9d1898222f97","keywords":null,"link":"/360/20250102_homlok-zsolt-rigo-csaba-meszaros-agnes-gvh-kartell-kozbeszerzes","timestamp":"2025. január. 02. 17:30","title":"A lebukás idején Mészáros Lőrinc lánya is érdekelt volt exférje \"brutális\" kartellezésért megbírságolt cégében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024 magyar a piacon, több kisebb céget is bekebeleztek a tőkeerős nemzetközi szolgáltatók. A közel hatezer automata több mint 80 százaléka két nagy szereplő kezében összpontosul. ","shortLead":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024...","id":"20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a.jpg","index":0,"item":"731b6d6d-1228-4ab7-8e9a-5440dabf86ac","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 10:48","title":"Rohamtempóban nő a csomagautomaták száma, mégis gyakoriak a fennakadások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem kedveli a Orbán-kabinetet. Bóka János Európa-miniszter pár napja azt bizonygatta, hogy a magyar fél minden feltételnek eleget tett a pénz kifizetéséhez, írja a német lap. ","shortLead":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem...","id":"20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f.jpg","index":0,"item":"30041702-2956-43ea-a168-6d054fc93688","keywords":null,"link":"/360/20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","timestamp":"2025. január. 03. 07:30","title":"Süddeutsche: Orbán szerint Brüsszel ármánykodása van amögött, hogy vesztett egymilliárd eurót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","shortLead":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","id":"20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02.jpg","index":0,"item":"3491f8d1-4d02-4a21-8a72-3c539d3d4269","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","timestamp":"2025. január. 03. 09:46","title":"Tovább drágul a tankolás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcec15df-ba5c-4f8d-a23a-a6f6ccda8229","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sajnos két ünnepnap is hétvégére esik.","shortLead":"Sajnos két ünnepnap is hétvégére esik.","id":"20250103_hosszu-hetvegek-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcec15df-ba5c-4f8d-a23a-a6f6ccda8229.jpg","index":0,"item":"7a790230-b59f-49b1-b38d-6f76d69cd284","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_hosszu-hetvegek-2025","timestamp":"2025. január. 03. 16:35","title":"Mutatjuk, mennyi hosszú hétvégénk lesz idén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2708150-50f8-4572-a15d-a64fb31006a9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Maseratinál például közel 80 százalékos volt a visszaesés. ","shortLead":"A Maseratinál például közel 80 százalékos volt a visszaesés. ","id":"20250103_Az-otvenes-evek-szintjere-zuhantak-vissza-a-Fiat-csoport-szamai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2708150-50f8-4572-a15d-a64fb31006a9.jpg","index":0,"item":"cf50444a-2da7-429d-98b1-fbabd0674483","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Az-otvenes-evek-szintjere-zuhantak-vissza-a-Fiat-csoport-szamai","timestamp":"2025. január. 03. 14:32","title":"Az ötvenes évek szintjére zuhantak vissza a Fiat-csoport olasz számai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Malév-tulajdonos Abramovics légiszövetsége komoly bajban van
szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?
Bírósági úton követel az AiRUnion szövetség társaságaitól a kerozint szállító TD TOAP a vele szemben fennálló 3,5 milliárd rubeles adósságból 1,5 milliárdot, jelentette a Kommerszant című orosz lap hétfőn.
Abramovics az AirUnion és a Malév főtulajdonosa. Nem akar bedőlni
A lap szerint az összeomlástól megmentheti a szövetséget, ha az állami tulajdonban lévő részvényeket átadják a Rostechnologii állami korporációnak, de a vonatkozó elnöki rendelet aláírása még várat magára.
Pénteken vált ismertté, hogy a TOAP bírósághoz fordult. A cég vezérigazgatója, Jevgenyij Osztrovszkij a Kommerszantnak elmondta, hogy a KrasAir, a DAL, és a Samara légitársaság mintegy 3,5 milliárd rubellel tartozik, de ebből kétmilliárdot konvertáltak a Gazprombankra, és a fennmaradó részt követeli a TOAP bírósági úton.
Az AiRUnion társaságainak tartozása a közlés szerint már 2006. május óta folyamatosan meghaladja a cég által nyújtott hitel – 800-1200 millió rubel – összegét. A szövetség fő magántulajdonosai, az Abramovics fivérek többször ígérték, hogy erre az összegre visszaszorítják az adósságot, de nem történt elmozdulás. Egy ideje a szövetség társaságai már csak előre kifizetett üzemanyagot kapnak. Ezért például május 30-án Orszk repülőteréről csak több órás késéssel tudott elindulni a DAL egyik járata 120 utassal.
A Kommerszant szerint az AiRUnion társaságainak pénzügyi helyzete igen távol áll a stabiltól. Az év első negyedében az utasszám a KrasAirnél az előző évhez képest 39 százalékkal nőtt, de a tiszta veszteség csak 0,2 százalékkal csökkent, 378,7 millió rubelre. A társaság adósságai 7,2 milliárd rubelre emelkedtek, és már a társaság más hitelezői is bírósághoz fordultak, köztük az Ingosstrah biztosító, a Sobinbank, továbbá az Iljushin Finance Co.
Olga Trapeznyikova, az AiRUnion sajtószóvivője hangsúlyozta, hogy a szövetség soha nem tagadta társaságai adósságait, de a problémát jelentősen súlyosbította az üzemanyag árának emelkedése, amely a szövetség jövedelmét majdnem teljes egészében felemészti.
Osztrovszkij a szövetség konszolidációjának elhúzódásában látja a kialakult pénzügyi helyzet okát. „Azt várják, hogy az ellenőrző pakettet átadják a Rostechnologii állami korporációnak, ez javítaná a szövetség hitelbesorolását” – mondta. Úgy vélte, hogy az AiRUniont egy hosszú lejáratú, legalább 600 millió dolláros hitel húzhatná ki a csávából, ez ugyanis lehetővé tenné az adósságok refinanszírozását és a problémák rendezését.
Az AiRUnion konszolidálásáról szóló elnöki rendelet aláírása azonban még várat magára. A közlekedési minisztérium szerint a dokumentum már az elnöki adminisztrációnál van, de a gazdasági fejlesztési minisztériumban ezt nem erősítették meg.
Az Aviaport ügynökség elemző szolgálatának vezetője, Oleg Pantyelejev úgy vélte: az AiRUnion jogi megalakulása valóban kedvező jelzés lesz a hitelintézetek számára, de a jelenlegi helyzet igen veszélyesnek tűnik. „Megtörténhet, hogy nem tankolják fel a szövetség repülőgépeit, ami a teljes leállást jelenti, és akkor a hitelezők kénytelenek lesznek csődöt kérni. Ha viszont az állami részt átadják a Rostehnologiinak, akkor az AiRUnion megkaphatja a szükséges haladékot, amíg pénzhez jut” – mondta az elemző.
Jevgenyij Sago, az Ingosstrah-Investicii szakértője szerint azonban az AiRUnion piaci feltételek mellett nem juthat 600 millió dolláros hitelhez, mivel az egész szövetség értéke nem tesz ki ennyit.
Az AiRUnionhoz tartozó légitársaságoknak tavaly év végéig kellett volna egyetlen jogi személyben egyesülni. A magánrészvényesek – élükön az Abramovics fivérekkel, akik egyben a Malév 49 százalékos tulajdonosai is – azt remélték, hogy többségi tulajdonuk lesz az új részvénytársaságban – amire egy elnöki rendelet lehetőséget adott –, de nem tudtak megállapodni az Állami Vagyonkezelővel a társaságok értékéről, és végül az állam úgy döntött, hogy a KrasAir, a DAL és a Samara társaságok tulajdonában lévő pakettjeit átadja a Rostehnologii állami korporációnak.
Az AirUnionnak – mint valószínűleg valamennyi légitársaságnak - valóban vannak tartozásai az üzemanyag szállítókkal szemben, ám ezek a tartozások nem haladják meg a szokásos szintet, és a szállítók sohasem emeltek kifogást az AirUnion fizetési szokásai miatt – mondta a hvg.hu-nak Olga Trapeznyikova, az AirUnion moszkvai képviselője.
Szerdán tartják az AirUnion alapító közgyűlését: ott derül majd ki, hogy az államé, vagy az Abramovics fivéreké lesz-e a többségi részvénypakett, de az már biztos, hogy a vezérigazgató Borisz Abramovics lesz – jelentette hétfőn a Vedomosztyi című moszkvai gazdasági lap az egyik illetékes minisztériumból származó értesülésre hivatkozva.