Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Az M3 autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közti szakaszát 30 éves PPP-s koncesszióban kívánja megépíttetni a kormány. Az erről szóló határozat a Magyar Közlöny múlt pénteki számában olvasható. A kormány határozati javaslatot terjesztett a parlament elé, amelyben felhatalmazást kér a közbeszerzési eljárás megkezdéséhez.
Az M3-as autópálya. PPP-ben épül tovább © Nemzeti Autópálya Rt. |
Egy másik kormányhatározat a hosszú távú fejlesztések rangsorának első elemévé teszi az M3 ezen szakaszát. Egy múlt évi kormányrendelet ugyanis előírja, hogy a hosszú távú állami kötelezettségvállalást eredményező szerződéseket fel kell venni a Hosszú Távú Fejlesztések Rangsorába. A rangsor fontosság szerinti sorrendben tartalmazza a projektek neveit, a várható éves kifizetések legmagasabb mértékeit – a futamidő tervezett tartamának meghatározásával – valamint a kifizetés forrását biztosító fejezet felügyeletét ellátó szerv (projektgazda) megjelölésével. A határozatban a kormány évi 15,927 milliárd forint éves díjat irányoz elő, a 2011-2039 (29 év) közötti időszakra. Ugyanakkor nem tartalmazza a projektgazda nevét, bár az első határozatból tudni lehet, hogy az a közlekedésért felelős miniszter.
A koncessziós (PPP) szerződés hatálybalépéséhez szükséges a parlament felhatalmazása is. A Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter által jegyzett határozati javaslat szerint a majdan megkötendő koncessziós szerződés fontosabb tartalmi elemeit a parlament elé kell terjesztenie a kormánynak, és bizonyítani kell, hogy a PPP-szerződés gazdaságosabb, mint ha az állam maga lenne a beruházó és üzemeltető. Az állam a nyertes konzorciumnak a koncessziós díj mellett rendelkezésre állási díjat is fizet, ennek az összege azonban a verseny során alakul ki.
Az elkészült út a Magyar Állam tulajdonába kerül az ideiglenes használatbavételi engedély napjától, és ugyanettől az időponttól kell fizetnie az államnak a koncessziós, valamint a rendelkezésre állási díjat. Az új út is az egységes nemzeti díjszedési rendszer keretében vehető igénybe, várhatóan 2011-től.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Az ítélkezés minőségére is hatással lehet egyes bíróságok túlterheltsége, van, ahol átlagosan majd 140 ügyet visz egyszerre egy bíró. A kormány megoldása: bírsággal sarkallná élénkebb munkára a bírókat...
A magánegészségügy mérete tavaly már az ezer milliárd forintot közelíthette. A szektornak ennek ellenére nem volt jó éve.
A robotsebészeti eszköz számára 20 fok lenne az ideális.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
Azt ellenőrzik, hogy valóban nem rúgják-e ki tömegével a magyar munkavállalókat.
"Az emberek jókedvűen a hatalom értésére adták, hogy ők szabadok akarnak lenni".
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.
Az uniós forrásokhoz való hozzáférés a tét.
A só megtizedelheti a folyó élővilágát.