Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az M3 autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közti szakaszát 30 éves PPP-s koncesszióban kívánja megépíttetni a kormány. Az erről szóló határozat a Magyar Közlöny múlt pénteki számában olvasható. A kormány határozati javaslatot terjesztett a parlament elé, amelyben felhatalmazást kér a közbeszerzési eljárás megkezdéséhez.
Az M3-as autópálya. PPP-ben épül tovább © Nemzeti Autópálya Rt. |
Egy másik kormányhatározat a hosszú távú fejlesztések rangsorának első elemévé teszi az M3 ezen szakaszát. Egy múlt évi kormányrendelet ugyanis előírja, hogy a hosszú távú állami kötelezettségvállalást eredményező szerződéseket fel kell venni a Hosszú Távú Fejlesztések Rangsorába. A rangsor fontosság szerinti sorrendben tartalmazza a projektek neveit, a várható éves kifizetések legmagasabb mértékeit – a futamidő tervezett tartamának meghatározásával – valamint a kifizetés forrását biztosító fejezet felügyeletét ellátó szerv (projektgazda) megjelölésével. A határozatban a kormány évi 15,927 milliárd forint éves díjat irányoz elő, a 2011-2039 (29 év) közötti időszakra. Ugyanakkor nem tartalmazza a projektgazda nevét, bár az első határozatból tudni lehet, hogy az a közlekedésért felelős miniszter.
A koncessziós (PPP) szerződés hatálybalépéséhez szükséges a parlament felhatalmazása is. A Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter által jegyzett határozati javaslat szerint a majdan megkötendő koncessziós szerződés fontosabb tartalmi elemeit a parlament elé kell terjesztenie a kormánynak, és bizonyítani kell, hogy a PPP-szerződés gazdaságosabb, mint ha az állam maga lenne a beruházó és üzemeltető. Az állam a nyertes konzorciumnak a koncessziós díj mellett rendelkezésre állási díjat is fizet, ennek az összege azonban a verseny során alakul ki.
Az elkészült út a Magyar Állam tulajdonába kerül az ideiglenes használatbavételi engedély napjától, és ugyanettől az időponttól kell fizetnie az államnak a koncessziós, valamint a rendelkezésre állási díjat. Az új út is az egységes nemzeti díjszedési rendszer keretében vehető igénybe, várhatóan 2011-től.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
A katasztrófavédelem több tanácsot is adott a várható rossz idő miatt.