szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Növekedtek az újságok reklámbevételei tavaly a világban, miközben a fizetős lapok eladott példányszáma is emelkedett 2,57 százalékkal. Az ingyenes lapokkal együtt a példányszám 3,65 százalékkal szaporodott, öt év alatt pedig összesen 14,3 százalékkal nőtt.

A fizetős lapok reklámbevételeinek tavalyi növekedése 0,86 százalékos volt, öt év alatt 12,84 százalék. A sajtóreklámok, vagyis az összes nyomtatott kiadványban megjelent hirdetések a teljes nemzetközi hirdetési tortából 40 százalékkal részesedtek, még megelőzték a múlt évben a 38 százalékos részesedésű televíziót.

Az Újságok Világszövetsége (WAN) Göteborgban hétfőn kezdődött kongresszusáról szóló tudósítás az ingyenes lapok reklámbevételeinek tavalyi változásáról nem közölt adatot, de az ilyen lapok már a világ lapjai között 7 százalékkal részesednek, Európában az arány 23 százalék. Emiatt a fizetős napilapok forgalma Európában 2003 óta csaknem 6 százalékkal esett.

A lapok reklámbevételeiben egyre nagyobb szerepet játszik az internet, az újságok világhálós kiadványainak száma 2003 óta bő felével növekedett. A WAN azt közölte, hogy ezek reklámbevételei már meghaladják a nyomtatottak apróhirdetési bevételeit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

A nemzetközi média magyar szemmel

A Club Tihanyban megrendezett Média Hungary 2007 alkalmával az IT és a média iparágak – jellemzően külföldi - prominensei osztották meg gondolataikat a magyar szakmai közönséggel. A HVG Online médiabloggere is jelen volt, s folyamatosan tudósított az eseményről.

hvg.hu Világ

Negyven éve született a modern média

Az emberiség történetében számos olyan esemény történt, amely alapjaiban rázta meg addigi társadalmi berendezkedésünket. Negyven évvel ezelőtt sem volt ez másképp, amikor a százakat és ezreket megmozgató tüntetések és forradalmak hátterében felsejlettek a globális tömegmédia körvonalai.

MTI Tech

Nem versenytársa a digitális média a nyomtatottnak

A digitális média nem öli meg a nyomtatottat, az internetezők nem fordítanak hátat a lapoknak, és még a társadalom újdonságok iránt fogékony csoportjai is erősen kötődnek a papíralapú kiadványokhoz - oszlatott el három közkeletű tévhitet csütörtöki előadásában Gábos Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója.