szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Malév 2007-ben, hosszú idő óta először pozitív eredményt, 703 millió forint adózás előtti nyereséget ért el, 14,7 milliárd forintos üzemi szintű veszteség mellett – közölte a társaság a közgyűlését követően.

Malév gépek Ferihegyen. A cég
nyereséges, a repülés nem
© malev.hu
A mérleg szerinti nyereséget egyszeri, privatizációs tranzakciós tételek javították, és az üzemi szintű veszteség is egyszeri tételek miatt haladta meg az egy évvel korábbi, 10,8 milliárd forintot, egyebek között a CRJ repülőgépekre elszámolt értékvesztés – a könyv szerinti és a piaci érték közötti különbség – miatt.

A repülési teljesítmény változatlan szintje mellett az anyagjellegű ráfordítások mintegy 9 milliárd forinttal csökkentek, ennek köszönhetően a Malév alaptevékenysége, a személy-, áru- és charterszállítás eredménye 7 milliárd forinttal, mintegy 44 százalékkal javult az előző évhez képest.

A közgyűlés foglalkozott a légiközlekedési iparág helyzetével is, és megállapították, hogy az üzemanyagárak drasztikus emelkedése miatti költségnövekedés teljes egészében erodálhatja a hatékonyság növelése érdekében eddig megtett intézkedések hatását. Éppen ezért a jövőben még erőteljesebben kell fókuszálni a reMAke programban megkezdett költségcsökkentő és bevétel generáló lépésekre. A közgyűlés ezért úgy határozott, hogy az igazgatósági és felügyelőbizottsági tagoknak a jövőben nem fizet tiszteletdíjat, hogy ezzel a légitársaság vezető testületei is hozzájáruljanak a költségek lefaragásához.

A közgyűlés döntött a Malév Zrt. tevékenységi körének racionalizálásáról, tekintettel arra, hogy a tevékenységi körök felét a társaság nem gyakorolja. Személyi kérdésekről is döntöttek, az igazgatóságból 2008. március 15-i hatállyal lemondott Gönci János helyére Lambert Zoltán adótanácsadó, nemzetközi adószakértőt választották.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Világ

Mit ér a Malév törzsutas rendszere ma?

Bővítgeti ugyan törzsutas-rendszerét a Malév, mégsem találunk annyi földi partnert, mint szeretnénk. Magyarán szólva, ha sokat utazunk menetrendszerinti járatokon (sokkal drágábban, mintha fapadost választanánk), akkor esélyünk van arra, hogy például hat tengerentúli utat követően ingyen repülhessünk Budapestről Athénba. Már az üzletszabályzat átrágása sem kis feladat. Megpróbáljuk.

MTI Gazdaság

Abramovics nem is vihetné a Malévot az AiRUnionba

A Malévot Borisz Abramovics nem viheti az AiRUnionba, mert ezt nem teszik lehetővé a magyar törvények és a kötelezettségek, amelyeket az Abramovics-fivérek a magyar társaság 49 százalékának megvásárlásakor vállaltak – mondta el az AiRUnionnál egy neve mellőzését kérő forrás az RBK Daily című moszkvai gazdasági napilapnak.