Ráadásul az elmúlt három esztendőt vizsgálva tavaly nőtt a legnagyobb mértékben – a 2005. évi 11 százalék és a 2006. évi 23 százalék után 27 százalékkal – a kártyás vásárlások száma, tehát gyorsuló tendencia tapasztalható – idézi a közlemény Zdenek Housert, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatóját. A készpénzfelvételek száma ugyanakkor csupán 6 százalékkal emelkedett.
A nemzetközi kártyatársaság szerint azonban hiába nő a kártyás fizetési hajlandóság ilyen látványos mértékben, ha továbbra is kevés a kártyaelfogadó kereskedő. Magyarországon 2007 végén az elfogadást biztosító üzletek száma alig 30 ezret tett ki, nem érte el a kívánatos szint 50 százalékát. A MasterCard regionális vezetője elsősorban a kisboltokban, saját tulajdonú üzletekben látja a növekedés lehetőségét. A MasterCard ezért az idén széles körű elfogadói kampány elindítását tervezi a kereskedők körében annak érdekében, hogy az alacsony lefedettségű kiskereskedői szektorban is népszerűsítse a kártyaelfogadást.