Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Gyurcsány Ferenc jelenlétében Szabó Pál közlekedési miniszter és az M6 Tolna Konzorcium képviselői aláírták Szekszárdon az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti 65,1 kilométeres szakaszának projektindító dokumentumát.
„A gyarapodás elsősorban építkezést jelent, gyarapodó országot látunk magunk előtt (...), mi megingathatatlanul hiszünk abban, hogy nincs más útja az országnak, mint építkezni, építkezni, építkezni” – jelentette ki a miniszterelnök az aláírást követően tartott beszédében.
Gyurcsány szerint az, hogy ebben a 6-8 évben az ország autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatát több mint kétszeresére növelik, olyan tempó, ami a régióban példanélküli.
Utalt a miniszterelnök az M7-es néhány hete átadott újabb szakaszára, a Szegedet elkerülő 43-as út nemrég aláírt megállapodására, a Megyeri-híd közelgő műszaki átadására, valamint az M6-os érdi tetőtől az M0-ásig tartó szakaszának átadására.
Kulcskérdésnek nevezte a beruházók szempontjából a megközelíthetőséget, a rendelkezésre álló szakemberek mennyiségét, minőségét, valamint a gyors ügyintézést. Ezt bizonyítja a Mercedes kecskeméti beruházását is.
Gyurcsány beszélt azokról a tárgyalásokról, amelyek arra irányulnak, hogy hogyan lehet az M6-ost tovább vinni Horvátország, Bosznia-Hercegovina felé is. "Európa itt épül, és akik azt gondolják, hogy ez csak ünnepi szónoklatokba való, azoknak azt üzenem innen, hogy itt és ilyen módon épül Európa (...), az építkezést nem leállítani, nem felülvizsgálni kell, hanem ha lehet, akkor gyorsítani" - hangsúlyozta a miniszterelnök utalva Orbán Viktor korábbi szavira.
Az ünnepélyes memorandumot Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten, az M6 Tolna Konzorcium képviselői írták alá, majd Marta Gajecka, az Európai Befektetési Bank alelnökével együtt kézjegyükkel látták el a szándéknyilatkozatot is.
A szerződés az autópálya-szakasz köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésre, üzemeltetésre, felújításra, fenntartásra és finanszírozásra vonatkozik. A projekt végleges nettó jelenértéke 119,02 milliárd forint, ami 540 millió forinttal kedvezőbb a június elején benyújtott végleges ajánlatnál. A munkálatok 2008 nyár végén megkezdődnek, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza. Az építési szakaszon 8 autópálya csomópont létesül, négy pihenőhely, 57 híd épül.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.