Gyurcsány a sztrádáról üzent Orbánnak

Gyurcsány Ferenc jelenlétében Szabó Pál közlekedési miniszter és az M6 Tolna Konzorcium képviselői aláírták Szekszárdon az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti 65,1 kilométeres szakaszának projektindító dokumentumát.

  • MTI MTI
Gyurcsány a sztrádáról üzent Orbánnak

„A gyarapodás elsősorban építkezést jelent, gyarapodó országot látunk magunk előtt (...), mi megingathatatlanul hiszünk abban, hogy nincs más útja az országnak, mint építkezni, építkezni, építkezni” – jelentette ki a miniszterelnök az aláírást követően tartott beszédében.

Gyurcsány szerint az, hogy ebben a 6-8 évben az ország autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatát több mint kétszeresére növelik, olyan tempó, ami a régióban példanélküli.

Utalt a miniszterelnök az M7-es néhány hete átadott újabb szakaszára, a Szegedet elkerülő 43-as út nemrég aláírt megállapodására, a Megyeri-híd közelgő műszaki átadására, valamint az M6-os érdi tetőtől az M0-ásig tartó szakaszának átadására.

Kulcskérdésnek nevezte a beruházók szempontjából a megközelíthetőséget, a rendelkezésre álló szakemberek mennyiségét, minőségét, valamint a gyors ügyintézést. Ezt bizonyítja a Mercedes kecskeméti beruházását is.

Gyurcsány beszélt azokról a tárgyalásokról, amelyek arra irányulnak, hogy hogyan lehet az M6-ost tovább vinni Horvátország, Bosznia-Hercegovina felé is. "Európa itt épül, és akik azt gondolják, hogy ez csak ünnepi szónoklatokba való, azoknak azt üzenem innen, hogy itt és ilyen módon épül Európa (...), az építkezést nem leállítani, nem felülvizsgálni kell, hanem ha lehet, akkor gyorsítani" - hangsúlyozta a miniszterelnök utalva Orbán Viktor korábbi szavira.

Az ünnepélyes memorandumot Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten, az M6 Tolna Konzorcium képviselői írták alá, majd Marta Gajecka, az Európai Befektetési Bank alelnökével együtt kézjegyükkel látták el a szándéknyilatkozatot is.

A szerződés az autópálya-szakasz köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésre, üzemeltetésre, felújításra, fenntartásra és finanszírozásra vonatkozik. A projekt végleges nettó jelenértéke 119,02 milliárd forint, ami 540 millió forinttal kedvezőbb a június elején benyújtott végleges ajánlatnál. A munkálatok 2008 nyár végén megkezdődnek, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza. Az építési szakaszon 8 autópálya csomópont létesül, négy pihenőhely, 57 híd épül.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek