szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Gyurcsány Ferenc jelenlétében Szabó Pál közlekedési miniszter és az M6 Tolna Konzorcium képviselői aláírták Szekszárdon az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti 65,1 kilométeres szakaszának projektindító dokumentumát.

„A gyarapodás elsősorban építkezést jelent, gyarapodó országot látunk magunk előtt (...), mi megingathatatlanul hiszünk abban, hogy nincs más útja az országnak, mint építkezni, építkezni, építkezni” – jelentette ki a miniszterelnök az aláírást követően tartott beszédében.

Gyurcsány szerint az, hogy ebben a 6-8 évben az ország autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatát több mint kétszeresére növelik, olyan tempó, ami a régióban példanélküli.

Utalt a miniszterelnök az M7-es néhány hete átadott újabb szakaszára, a Szegedet elkerülő 43-as út nemrég aláírt megállapodására, a Megyeri-híd közelgő műszaki átadására, valamint az M6-os érdi tetőtől az M0-ásig tartó szakaszának átadására.

Kulcskérdésnek nevezte a beruházók szempontjából a megközelíthetőséget, a rendelkezésre álló szakemberek mennyiségét, minőségét, valamint a gyors ügyintézést. Ezt bizonyítja a Mercedes kecskeméti beruházását is.

Gyurcsány beszélt azokról a tárgyalásokról, amelyek arra irányulnak, hogy hogyan lehet az M6-ost tovább vinni Horvátország, Bosznia-Hercegovina felé is. "Európa itt épül, és akik azt gondolják, hogy ez csak ünnepi szónoklatokba való, azoknak azt üzenem innen, hogy itt és ilyen módon épül Európa (...), az építkezést nem leállítani, nem felülvizsgálni kell, hanem ha lehet, akkor gyorsítani" - hangsúlyozta a miniszterelnök utalva Orbán Viktor korábbi szavira.

Az ünnepélyes memorandumot Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten, az M6 Tolna Konzorcium képviselői írták alá, majd Marta Gajecka, az Európai Befektetési Bank alelnökével együtt kézjegyükkel látták el a szándéknyilatkozatot is.

A szerződés az autópálya-szakasz köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésre, üzemeltetésre, felújításra, fenntartásra és finanszírozásra vonatkozik. A projekt végleges nettó jelenértéke 119,02 milliárd forint, ami 540 millió forinttal kedvezőbb a június elején benyújtott végleges ajánlatnál. A munkálatok 2008 nyár végén megkezdődnek, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza. Az építési szakaszon 8 autópálya csomópont létesül, négy pihenőhely, 57 híd épül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Aláírták az M6-os harmadik fázisának szerződését

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter valamint a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt. képviselője 2007. november 21-én Budapesten aláírta az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly és az M60-as Bóly-Pécs közötti mintegy 70 kilométeres szakaszok megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó szerződést - közölte a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) pénteken.

MTI Itthon

Bóly-Pécs: Szili lerakta az M6-os alapkövét

Ünnepélyes külsőségek között Szili Katalin, az Országgyűlés elnöke és Mayer Mihály megyéspüspök csütörtökön lerakta az M6-os autópálya Szekszárd-Bóly között és az M60-as gyorsforgalmi út Bóly-Pécs között épülő szakaszának alapkövét, valamint felavatták a tervezett négy alagút első elkészült ikeralagútját Bátaszék-Leperdpusztán.

MTI Gazdaság

Mennyivel kerül többe az M6-M60-as új szakasza?

Alapos a gyanú, hogy a Szekszárd-Bóly-Pécs autópálya szakasz megépítése kétszer annyiba kerülhet a költségvetésnek, mint ahogy azt hivatalosan közölték - írja a Magyar Hírlap szombati számában.

MTI Itthon

Az M6-os újabb szakaszának építése indulhat

Kiírta a közbeszerzési pályázatot az M6-os autópálya Dunaújváros–Szekszárd szakaszának a tervezését, építését, felújítását, üzemeltetését, karbantartását és ezek finanszírozását magában foglaló koncesszióra a gazdasági tárca - írja csütörtöki számában a Világgazdaság.

Vélemény

Luxusalagutak épülnek az M6-oson?

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) november 21-én írja alá a szerződést a Strabag vezette Mecsek Autópálya Konzorciummal az M6-M60-as autópálya-autóút Szekszárd-Bóly-Pécs közötti, 79,2 kilométeres szakaszának kivitelezésére. A nyertes konzorcium a beruházást 266,8 milliárdért 2010-re fejezi be. Az M6-os egyik nyolc kilométeres szakaszán csaknem százmilliárd forintért négy pár alagutat és három pár viaduktot építenek. Az állami kézben lévő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) augusztusban váratlanul közbeszerzési pályázatot írt ki alternatív nyomvonal megtervezésére, ezen az Uvaterv Zrt. indult és nyert. A NIF azonban elutasította az alternatív tervet. Kovácsházy Frigyes, a kikosarazott cég vezérigazgató-helyettese állítja: pénzkidobás a drága alagutak építése.