Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A második negyedben 25 százalékkal csökkent a Daimler nyeresége, a Chryslerben való részesedésének költségei, valamint a kőolaj és a nyersanyagok, elsősorban az acél drágulása miatt. A Mercedes-Benz, a Smart és a Maybach gyártója csökkentette az év egészére vonatkozó nyereség előrejelzését a gazdasági növekedés lassulására, valamint a termelési költségek növekedésére hivatkozva. Nagyságra a második amerikai autógyártó, a Ford is meglepően nagy, 8,7 milliárd dolláros adózás utáni veszteséggel zárta a második negyedévet.
Az adózott eredmény 1,39 milliárd euróra csökkent április-június között az egy évvel korábbi 1,85 milliárdról, miközben az árbevétel 6 százalékkal 25,4 milliárd euróra nőtt 24 milliárdról.
Ugyanakkor a társaságnál arra számítanak, hogy a darabszámot tekintve el fogják érni az idei évre tervezett értékesítést, az adó előtti eredmény 7 milliárd euró körül alakul – a Chrysler részesedés költségeit nem számítva –, míg korábban azt várták, hogy az EBIT meghaladja a tavalyi 7,7 milliárd eurót.
A Daimler 2007. augusztusban adta el az amerikai Chryslerben való 80,1 százalékos részesedését a Cerberus Capital Management befektetési társaságnak.
Az amerikai Ford – a nagyságra második amerikai autógyártó – is meglepően rossz második negyedévet zárt 8,7 milliárd dolláros adózás utáni veszteséggel. A jelentések szerint az egyszeri, összesen 8 milliárd dolláros költségek rontották az eredményt. Árbevétele 41,5 milliárd dollár lett, 6 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban.
Az autógyártó az első negyedévben még szerény, 100 millió dolláros nyereséggel működött, a tavalyi második negyedévben pedig 750 millió dolláros adózott eredményt ért el. Amerikai üzlete már az elmúlt két évben komoly veszteségeket okozott.
A kettes számú amerikai járműgyártó eredetileg csak 2009-ben számított volna pozitív üzleti eredményre, de a közelmúltban erről lemondott egyes típusainak, elsősorban az F-150 jelzésű kisteherautók gyenge piaci teljesítménye miatt.
A Ford eladásai tavaly 12 százalékkal, 2,558 millió járműre estek vissza.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Az igazságügyi miniszter arra kérte a nagyköveteket, informálják alkalmazottaikat, hogy a részvétel a Pride felvonuláson szabályértésnek minősül. Levelében azonban több tévedés is szerepel. A diplomáciában meglehetősen szokatlannak számít az ilyen tájékoztatás.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Van köztük olyan, amelyik az űrruhák fejlesztését segíti, de olyan is, aminek eredményét az űrbéli növénytermesztésben lehet majd hasznosítani.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Bár több településen is érdeklődéssel vizsgálják a törvényt, hasznosságát és kockázatait illetően változatlanul vannak aggályaik.
A közlekedési miniszter szerint a kormány és a felügyelet hibázott a 2000-es évek elején, meg kell várni a bírósági folyamat végét.