Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A francia gazdasági miniszter adót vetne ki az országon áthaladó teherautókra. Az összeget a megtett út nagyságától tennék függővé, idézte Christine Lagarde minisztert a Les Echos üzleti napilap pénteken.
A gazdasági miniszter szerint az intézkedést idén ősszel tervezik megvitatni, egy októberi környezetvédelmi konferencia után, amelyen az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentéséről lesz szó.
Ismert, hogy Nicolas Sarkozy államfő a környezetvédelem elkötelezett híve, az általa meghirdetett "zöld forradalmat" lehetővé tevő környezetvédelmi törvénytervezetet április végén mutatta be Jean-Louis Borloo környezetvédelmi miniszter.
A tíz cikkelyből álló törvénytervezet egyik fő része a közlekedésre vonatkozik. Franciaország 2012-ig 25 százalékkal kívánja növelni a nem közúti teherszállítást. A folyami, vasúti, légi teherszállítás aránya jelenleg alig 14 százalék Franciaországban.
A nehéz teherautókra kivetendő extra adó – ami hasonló lenne az Elzász útjain hamarosan bevezetendő rendszerhez – 2010-től évi egymilliárd többletbevételt jelentene a költségvetésnek, amelynek hiánya tavaly a GDP 2,7 százalékára nőtt, kiváltva Brüsszel nemtetszését.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.