Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Közel lehet az 5 milliárd dollárhoz a világ légitársaságainak idei együttes vesztesége. A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) vezérigazgatója csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy rontani kellett a légi szállítás globális veszteségére adott korábbi becslést, mert ugyan a légi teherszállításban talán már elérték a bevételi mélypontot, de a személyszállításról ez még nem mondható el.
Giovanni Bisignani elmondta, hogy idén 4,7 milliárd dollár lehet a légitársaságok összes vesztesége, és ennél is több jövőre, a tavalyi 8 milliárdos hiány után. Megjegyezte, az árufuvarozásban az utóbbi hónapokban 21 százalékos volt a visszaesés, de az utasforgalomból ered a bevételeknek mintegy 90 százaléka, és ott az idén eddig 10 százalékos a visszaesés. Bisignani szerint kell még három-négy év, hogy a légitársasági bevételek a válság előtti évek szintjére kapaszkodjanak vissza.
Megjegyezte még, hogy a számításoknál hordónként 50 dolláros nyersolajpiaci átlagárból indultak ki, ami az IATA társaságainak 100-120 milliárd dolláros összesített üzemanyagszámlát jelent.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az olasz kormány folytatja a lavírozást az Egyesült Államok és Kína között.