szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Wizz Air, a legnagyobb közép-európai diszkont légitársaság szándéknyilatkozatot írt alá az Airbus-szal 50 új A320-as repülőgép vásárlásáról, mellyel a légitársaság rendelésállománya 132 repülőgépre bővül. A cég az elkövetkező években ötszörösére kívánja bővíteni flottáját.

A Wizz Air jelenleg 24 modern, költséghatékony és környezetbarát, 180 üléses Airbus A320-as gépből álló flottát üzemeltet. A most megrendelt repülőgépek hajtóműveinek kiválasztása a közeljövőben esedékes. Az új Airbus-megrendelés lehetőséget ad a légitársaságnak, hogy tovább bővítése bázisrendszerét, amely jelenleg tizenegy – Lengyelországban, Magyarországon, Bulgáriában, Romániában, Ukrajnában és Csehországban található – bázist foglal magában. A flottabővítés után a mostani 130 útirányt továbbiakkal fogják bővíteni a következő évtizedben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Wizzair a szürke zónában

A magyar Wizzair is szerepel azon a listán, amelyet az Európai Bizottság várhatóan ma tesz közzé azokról a légitársaságokról, amelyek honlapjaikon közölt információkkal megtévesztik a vásárlókat - értesült a Népszava.

MTI Gazdaság

Egyre kevesebben repülnek üzleti útra

Egyre kevesebben repülnek üzleti útra, főként hosszú távra: a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) csütörtökön ismertetett adatai szerint februárban 21 százalékkal volt kevesebb utas a business osztályon, mint egy évvel korábban. Ennek oka az IATA megállapítása szerint, hogy az üzletemberek inkább csak rövidebb távolságra repülnek.

MTI Gazdaság

IATA: szárnyal a légiipar vesztesége

Csaknem ötmilliárd dolláros veszteséget halmoz fel az idén a világ légiforgalmi ipara a nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) kedden közölt előrejelzése szerint. A veszteség e szerint 4,7 milliárd dollár lesz az előző évi, több mint 8 milliárd dolláros mínusz után.

MTI Gazdaság

Veszteséges lett a Lufthansa

A német Lufthansa három sikeres év után újra veszteséges. Európa vezető légitársasága az idei első negyedévben 256 millió eurós veszteséget halmozott fel, pedig a tavalyi utolsó negyedév a globális válság ellenére 44 millió euró nyereséggel zárult.