szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Csaknem 3 százalékkal nőtt a kevésbé reklámozott, általában olcsóbb gyártói márkák iránti kereslet 2009 első négy hónapjában, miközben a sajátmárkás termékek értékbeli forgalma 1,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.

A sajátmárkás termékek a kereskedők saját védjegyével ellátott termékek: a kereskedők megrendelik a terméket az előállítótól és a csomagolásra rátesznek egy címkét saját névvel. A gyártói márka az a márka, amelyik egy élelmiszergyártó tulajdonában van.

A piackutató felméréséből kiderül, hogy 2009 január-április között leginkább - mintegy 9 százalékkal -  az általánosan magasabb árszintet képviselő, úgynevezett "A" márkák értékbeli forgalma esett vissza az előző év első négy hónapjához viszonyítva. A kevésbé reklámozott, marketingtámogatást nem élvező, általában olcsóbb gyártói márkák - "B" márkák - ugyanakkor előnyt tudtak kovácsolni a fogyasztói szokások változásából, és értékbeli forgalmuk 2,8 százalékkal bővült az év első harmadában.

A felmérés rámutat: az idei év első négy hónapjában 1,7 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások sajátmárkás termékekre, mint az előző év azonos időszakában.

A sajátmárkás termékek forgalmának csökkenése, és a "B" márkák iránti kereslet bővülésének oka az, hogy a recesszió a különböző jövedelmi kategóriába sorolható háztartásokat egyaránt érintette, így a súlyponteltolódás nem pusztán a saját márkás termékek irányába történt, hanem megjelent az igény a márkázott, de alacsonyabb árú termékek iránt is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

GfK: a válság miatt egyszerre kevesebbet vásárolunk

Az elmúlt másfél évben a fogyasztói szokások lassú változása figyelhető meg, ami a válság hatására erősödni látszik: a nagy alapterületű, széles választékkal rendelkező hiper- és szupermarketek esetében az élményszerű nagybevásárlások aránya csökken, a helyükbe gyakoribb, de kisebb kosárértékű bevásárlások lépnek - derül ki a GfK Hungária felméréséből.

MTI Gazdaság

GfK: mélyponton a vásárlási hajlandóság

Jelentősen esve mélypontjára süllyedt 2008 decemberében a vásárlási hajlandóság a GfK Hungária legújabb, a magyar kiskereskedelmet vizsgáló kutatása szerint – közölte Kozák Ákos, a piackutató intézet igazgatója.

MTI Gazdaság

GfK: a válság előtti szinten a fogyasztói bizalom

A GfK piackutató intézet fogyasztói bizalmi indexe, a második negyedévben bekövetkezett emelkedésnek köszönhetően csaknem teljesen visszaállt a gazdasági válság előtti, 2008. szeptemberi szintre - derül ki a GfK és a Budapesti Corvinus Egyetem közös felmérésből.

MTI Gazdaság

GfK: csökkent az otthoni sörfogyasztás január-áprilisban

Az idén január-áprilisban mennyiségben 10 százalékkal, értékben 6 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás, az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte a GfK Hungária.