szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Bezárta venezuelai gyárát a japán Mitsubishi Motors a termelékenység csökkenése és a dolgozók fegyelmezetlensége miatt.

A japán autógyár közleményben arról tájékoztatott, hogy egyes dolgozók rendszeres távolmaradása, engedetlensége, erőszakossága és törvénytelen viselkedése miatt ideiglenesen bezárják a telephelyet.

Az összeszerelő üzem termelékenysége meredeken zuhant: míg 2004-ben 590 dolgozóval naponta átlagosan 59 autót gyártottak, idén a jóval több, összesen 1412 munkással már csupán napi 33 autó volt a termelési átlag. A hatékonyság így a 2004-es 74 százalékról az idei évre 30 százalékra csökkent - közölte a japán cég.

Az MMC Automotriz által üzemeltetett gyár újraindítása csak akkor képzelhető el, "ha biztosítottak a békés és fegyelmezett munkavégzés feltételei" - közölte a japán társaság. A Mitsubishi hangsúlyozta: kész tárgyalni a munkaügyi minisztériummal a termelés újraindításáról. A dolgozók és a cég vezetése között már régóta nagy volt a feszültség. Márciusban a munkaügyi minisztérium közreműködésével még sikerült megállapodniuk, a termelékenység azonban így sem nőtt.

A Mitsubishinek az Egyesült Államokban, Hollandiában, Thaiföldön és Japánban működik gyára. Ezeken kívül világszerte számos összeszerelő üzeme van. Az egyik a venezuelai, hasonló működik Kolumbiában és Brazíliában is.

A Dow Jones hírügynökség jelentése szerint a japán gyártó - egyelőre nem végleges - kivonulása csak egy a venezuelai autóipar számos gondja közül. A gépkocsik ára az utóbbi hónapokban robbanásszerűen emelkedett, egyebek mellett azért, mert a kormány árpolitikai eszközökkel próbálta csökkenteni az utakon futó autók számát.

Közben a gyártók problémái is szaporodtak, mert a dollár-bolivar árfolyamra vonatkozó kormányzati korlátozások miatt nehézkessé vált az alkatrészimport. A General Motors Co., a legnagyobb autógyártó Venezuelában például emiatt tartott idén három hónapos kényszerszünetet.

A venezuelai kormány augusztus elején bejelentette, hogy nem hajtják végre azt a tervet, amely szerint 10 000 autót hoznak be Kolumbiából, mert az ottani vezetés több amerikai katona állomásozását tenné lehetővé. Kolumbia helyett inkább Argentínából importálnak, elemzők szerint viszont a magasabb szállítási költségek miatt végül még magasabbra emelkednek az autóárak Venezuelában.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Francia dízelmotort kapnak a Mitsubishik

A Mitsubishi és a PSA Peugeot Citroën bejelentette, hogy a két fél megállapodást írt alá, mely szerint a PSA Peugeot Citroën dízelmotorokat szállít a Mitsubishinek.

MTI Autó

Lejtőn a Honda és a Mitsubishi

Rosszul indult az év a japán autógyártók többségének és nem várnak kedvező fejleményeket az év további részében: a Honda Motor, a kettes számú japán járműgyártó pénteken közölte, hogy első negyedévi eredménye 85,6 százalékkal 25,4 milliárd jenre romlott.

MTI Autó

A Mitsubishi Szentpétervárra megy

A japán Mitsubishi autó összeszerelő üzemet tervez létesíteni Oroszországban, s a lehetséges helyszínek közül valószínűleg Szentpétervárt fogja választani - adja hírül a Kommerszant című lap.

hvg.hu Autó

Felmondott a Mitsubishi európai vezetője

Négy évvel azután, hogy elnök-vezérigazgatóként csatlakozott a Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) vállalathoz, Tim Tozer úgy döntött, hogy megválik a cégtől, és ezentúl személyes vállalkozásaira fordítja energiáit.