Csökken a magyar sörpiac, drágul az ital

Hat-hét százalékkal esik vissza a magyar sörpiac: a kiskereskedelemben két százalék, a vendéglátásban 12 százalék is lehet a csökkenés – írja a Világgazdaság keddi száma.

  • hvg.hu hvg.hu
Csökken a magyar sörpiac, drágul az ital

A Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója, Michiel Egerer elmondta, hogy cége 4-5 százalékos visszaesést vár 2009-ben, ugyanakkor a 2008-as 44 milliárd forint árbevétel két százalékkal nő. A Heineken 2010-ben az ideihez hasonló árbevételt vár. Maga a cég 2-3 százalékos áremelést tervez, de a kiskereskedelmi forgalomba kerülő termékek bruttó ára várhatóan 10-20 forinttal emelkedik, és öt százalékkal nő a csapolt sörök ára.

A Dreher Sörgyárak Zrt. a magyar sörpiac átlagos csökkenésénél kisebb mértékű visszaesésről számolt be a Világgazdaságnak. A szakértők szerint az elmúlt időszakban csak a jelentős – 30-40 százalékos – árengedmények generáltak valódi mennyiségi növekedést a sörforgalomban.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.