Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Októberben folytatódott a magyar mobilpiacon kisebb megszakításokkal január óta tartó ügyfélszámcsökkenés. A három szolgáltató ügyfeleinek száma októberben 88 ezerrel 11 millió 696 ezerre apadt, ami 142 ezerrel maradt el az egy évvel korábbi és mintegy 430 ezerrel a 2008 végi szinttől, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
Október végén a teljes ügyfélszám alapján számítva száz főre 116,7 előfizetés (hívásfogadásra alkalmas SIM-kártya) jutott, az egy hónappal korábbi 117,6 után. A mutató egy évvel korábban 117,8-on állt, majd 2008. december végére 121,8-ra, az eddigi legmagasabb értékre emelkedett.
Októberben a hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák alapján számítva a Vodafone piaci részesedése 21,37 százalékról 21,60 százalékra, a T-Mobilé pedig 44,19 százalékról 44,28 százalékra nőtt, míg a Pannoné 34,44 százalékról 34,12 százalékra csökkent.
A forgalmazásban részt vevők – azaz az előfizetők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók – száma októberben 8 ezerrel 10 millió 646 ezerre csökkent. A forgalmat generáló ügyfelek száma 2008 októberéhez képest 53 ezres növekedést, 2008 végéhez képest pedig 351 ezres csökkenést mutat.
A forgalmazásban résztvevők alapján októberben a Vodafone részesedése a szeptemberi 22,10 százalékról 22,16 százalékra, a T-Mobile részesedése pedig 44,66 százalékról 44,71 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 33,25 százalékról 33,13százalékra csökkent.
Mobilozó Posta |
Négyre bővül a mobiltelefon-szolgáltatást nyújtó társaságok száma. Az állami tulajdonú Magyar Posta Zrt. lép be az egy évtizede a T-Mobile–Pannon–Vodafone-hármas által uralt piacra. A Posta a Vodafone-nal kötött megállapodás alapján hamarosan saját márkanévvel árul a jelenleg hozzáférhetőknél egyszerűbb és olcsóbb csomagokat. A részletek itt olvashatók. |
A piac visszaesése egyben átrendeződést is hozott, amelyen a Vodafone nyert a leginkább, a körülményekhez legjobban alkalmazkodó árazással és csomagokkal. Ráadásul a verseny egy új terepre, a mobilinternet-piacra is kiterjedt, sőt, ott erősödött fel a leginkább. Erre utal, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Vodafone-t és a Pannont meg is bírságolta, mert a közlemény szerint „a két társaság mobilinternetes szolgáltatásait népszerűsítő reklámjaiban intenzív internetezésre biztatta a fogyasztót, majd a felhívásnak megfelelő magatartást tanúsítókat az adatforgalom lassításával szankcionálta”.
Beck György szerint az IVSZ, az NHH és a GVH folyamatosan egyeztetnek a mobilinternet-szolgáltatás feltételeiről. Az adatforgalom ugyanis korlátlan lehet, de a letöltési sebességet bizonyos adatforgalom után kénytelenek korlátozni, mert az erőforrásokat lehetőleg arányosan kell megosztaniuk az ügyfelek között. A vezérigazgató szerint külföldön ezek a hirdetések elfogadottak, például az internetes reklámjukat egy Új-Zélandi klipből adaptálták. Szerinte kissé túlszabályozott a magyar piac, amire megoldást kell találniuk.
Beck György. Az egyenlő feltételek után jön az áttörés © Kummer János |
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.