Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Magyar Telekom Nyrt. másfél éve indította el a lakossági és kisüzleti T-Home márkát, aminek jelenleg 130 ezer műhold-televíziós és 68 ezer feletti internetes tévés (IPTV) ügyfele van, s az idén további dinamikus növekedést vár e két területen.
Megyeri Tibor, a márka marketing vezetője elmondta, hogy a magyar piacon átlagosan 3-4 ezer forintos tévés csomagot vásárolnak az ügyfelek. A társaság konkrét számokat nem közölt, de az elmondták, hogy a műhold esetében 60-70 százalékban a kisebb értékű, míg az IPTV esetében a drágább családi csomagokat veszik az ügyfelek.
Pál Gábor, a lakossági üzletág stratégiai és gazdasági igazgatója kifejtette: azért is nehéz konkrét számokat mondani, mert az ügyfelek döntő többsége nemcsak tévé, hanem internet- és telefonszolgáltatást is vesz tőlük. Az előfizetői szám várható bővüléséről konkrétumokat nem mondott, csak azt, hogy további dinamikus növekedés a cél.
Megyeri Tibor elmondta, az IPTV már inkább az internethez áll közelebb, mint az úgynevezett lineáris televíziózáshoz, hiszen sokkal nagyobb a néző szabadsága abban, hogy mit, mikor néz meg. A társaság továbbfejleszti az interaktív lehetőségeket, például a távirányító használatával otthoni kép és zene médiatárat is igénybe vehetnek a felhasználók, s távolról is hozzá tudnak férni interneten a tárolt dokumentumokhoz. Egy másik fejlesztés révén pedig, szintén egy gombnyomásra, a tv-képernyője átalakul internetes felületté.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.