Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A tervekhez képest hamarabb, akár már a nyár elejére elkészülhet a 4-es metró teljes alagútjának első szakasza – mondta Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója kedden azt követően, hogy a metró északi fúrópajzsa is elérte a Rákóczi téri állomást.
Az igazgató a Rákóczi téri állomáson elmondta, hogy a fúrópajzsok nagyon jó ütemben haladtak az utóbbi, a Kálvin tértől megtett mintegy 700 méteres szakaszon, így akár hónapokkal előbb a munka végére érhetnek.
A pajzsok most hat hétig pihennek, majd a karbantartást követően elindulnak a következő, mintegy 450 méterre lévő Népszínház utcai megálló felé. A déli pajzs február végén, északi párja március közepén indulhat az utolsó előtti állomás felé – tette hozzá.
Mint elmondta, az utolsó, a Keleti pályaudvar előtti szakaszon már lassabban tudnak majd haladni a fúrópajzsok, mert a talaj az összetétele miatt omlásveszélyes. A fúrók a talajszint közelében dolgoznak majd, a föld pedig kavicsos, ezért indokolt az óvatos haladás – magyarázta.
A déli pajzs – amely november közepén indult a Kálvin térről – január közepén érte el a Rákóczi teret, és átlagosan naponta 15 métert haladt előre. A pajzs már karácsony előtt megközelítette a Rákóczi téri állomást, de biztonsági okokból, illetve az ünnepekre való tekintettel csak az új évben haladt tovább.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték építeni, akkor indult az első pajzs a Kelenföldi pályaudvartól. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre érkezniük. Négy évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak, hanem már év közben folyósít 150 milliárd forintot. Ebből 47 milliárdot csak a kórházi koszt feljavítása visz el. Arról, hogy mire elég mindez, és mit kellene tennie a következő kormánynak, Sinkó Eszter egészségügyi közgazdászt kérdeztük.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja. HVG-portré.