Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Tavaly 32,4 százalékkal visszaesett a teherautók és buszok eladása Európában, ami – szakértők szerint – a gazdasági válság egy újabb egyértelmű bizonyítéka.
Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA kedden közzétett adatai szerint a visszaesés decemberben 10,6 százalékra mérséklődött, ami a gazdasági kilátások javulásának a piacra gyakorolt hatását jelzi.
A nyugat-európainál nagyobb mértékben, 52,9 százalékkal csökkent a haszonjárművek értékesítése az Európai Unió új kelet-európai tagállamaiban. Magyarországon 53,1 százalékkal kevesebb új haszon járművet helyeztek forgalomba tavaly az egy évvel korábbinál, a legnagyobb visszaesést Lettországban regisztrálták, 80,1 százalékkal, a legkisebbet Lengyelországban, 36 százalékal.
A főbb európai gyártók – a német MAN és a Daimler, a svéd Scania és a Volvo, az olasz Fiat és az Iveco – megszenvedték a válságot, mert a hitelfelvételi lehetőségek romlása visszavetette a vásárlásokat, a gazdasági visszaesés miatt pedig csökkent az igény az áruszállításra.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.