szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tavaly az év egészében és az utolsó negyedévben is több mint 60 százalékkal esett az Adidas profitja, miután kedvezőtlenül alakult a kereslet és az árfolyam, a beszerzési költségek pedig emelkedtek.

Az amerikai Nike után a világ második legnagyobb sportszergyártójának számító cég 19 millió euró adózott eredményre tett szert tavaly október és december között, 64 százalékkal kevesebbre az egy évvel korábbi 54 milliónál. A bevétel stagnált, 2,5 milliárd eurót tett ki.
 
Az év egészében 62 százalékkal esett az adózott eredmény, 642 millió euróról 245 millióra, a bevétel 6 százalékkal csökkent, 10,4 milliárd euróra. Ennek ellenére a társaság vezérigazgatója, aki hivatali idejének legnehezebb évének nevezte a tavalyit, derűlátó a kilátásokat illetően, főként a Dél-Afrikában megrendezendő labdarúgó világbajnokság miatt. Az előző, 2006-ban Németországban rendezett vébé egymilliárd euróval "dobta meg" a cég bevételeit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!