Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Verkehrsclub Österreich (VCÖ) tanulmányában szokatlan perspektívába helyezi az osztrák üzemanyag árakat, azt írja, hogy a keresetekhez viszonyítva az üzemanyag manapság feleannyiba kerül mint 25 évvel ezelőtt, az autók fogyasztása pedig 30 százalékkal alacsonyabb mint akkoriban.
Míg egy autótulajdonos 1985-ben az átlagos nettó jövedelemből 916 liter euroszuper benzint, vagy 959 liter dízel üzemanyagot tudott vásárolni, addig ma 1.352 liter euroszuper benzint és 1 477 liter dízelt. „Egy havi munkabérért mostanság kétszer olyan messzire tudunk eljutni autóval mint 25 évvel ezelőtt” – mutatott rá a környezetvédelemmel, az egészséges közlekedéssel foglalkozó VCÖ szakértője, Martin Blum.
A VCÖ egyben továbbra is követeli az üzemanyagadó emelését egy szén-dioxid-illeték bevezetésével, a tömegközlekedési eszközökre, kerékpárra átszállók számának növelése érdekében. Szükségesnek tartja emellett az autóipari előírások szigorítását is, hogy 2020-ra 3 liter lehessen az új autók átlagos fogyasztása.
Ha a bruttó magyar átlagkereseteket nézzük, ami durván 200 ezer forint havonta, akkor bizony sokkal rosszabbul állunk, mint az osztrákok 25 éve. Mi ugyanis a pillanatnyinál alacsonyabb 300 forint körüli árral számolva 667 liter benzint vásárolhatunk. Ez az 1985-ös osztrák mennyiség 70 százaléka, a mainak pedig a fele. Tekintve, hogy a magyar GDP az osztráknak csak a 40 százaléka vásárlóerő paritáson, így számunkra a benzin relatíve olcsóbb, mint a sógoroknak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.