szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Napidíjat fizettetne a vándorkereskedőkkel tíz Mohács környéki település a helyi kisboltok védelmében – írta hétfőn az Új Dunántúli Napló.

Amíg néhány éve még újdonságnak számítottak a kistelepüléseken az érkezésüket harsogó dallamokkal jelző, tejet, halat, jégkrémet, szódát, s egyebek mellett dinnyét kínáló mozgóboltosok, addig ma már sokaknak bosszúságot is okoznak. Főként a helyi kisüzletek bérlőinek, tulajdonosainak, akik elől elhalásszák a vevőket.

A helyi boltosok egy részének jövedelme már annyira alacsony, hogy az üzletük bezárásán gondolkodnak, ezért is fontolgatja tíz Mohács környéki település polgármestere, hogy adót vet ki a mozgóboltosokra.

Kertész Attila, Szebény polgármestere szerint igazságtalan, hogy amíg a helyi boltosok iparűzési adót fizetnek az önkormányzatnak, az ugyanott működő vándorkereskedők nem. Faller Jenő Dunaszekcső és Németh Csilla, Bár polgármestere átlagosan ezer forint napidíj bevezetését javasolja, de nem tudják, hogyan lehetne ellenőrizni, melyik kereskedő hányszor fordul meg egy faluban.

A mozgóboltosok nem értik, miért kellene a falvaknak is fizetniük, mert működésükhöz minden engedélyük megvan, iparűzési adót pedig fizetnek ott, ahol a telephelyük van.

A baranyai polgármesterek ötlete nem példa nélküli. A Somogy megyei Mernye önkormányzata tavaly óta napidíjat szed az összes, faluban megforduló vándorkereskedőtől - olvasható a baranyai napilapban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kötelező az italos palackok visszavétele

Júniustól kötelező az italos palackok visszavétele azokban az üzletekben, amelyeknek az alapterülete 500 négyzetméternél nagyobb – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) pénteken.

MTI Hazai gazdaság

A GfK szerint előtérbe kerültek az akciós vásárlások

A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is tudatosabbá váltak a vásárlók: felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya – derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból.