Kétmilliárd forinttal kevesebb Heineken fogy az idén

Az idei piaci folyamatokat alapul véve a Heineken Hungária Zrt. mintegy 2 milliárd forinttal kisebb árbevétellel számol ebben az évben, mint tavaly − közölte Benedek László, a társaság értékesítési igazgatója egy háttérbeszélgetésen.

  • MTI MTI
Kétmilliárd forinttal kevesebb Heineken fogy az idén

A szakember elmondta: az idei év első nyolc hónapjában a cég értékesítése a mennyiséget tekintve mintegy 5 százalékkal csökkent, árbevétele 3 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakához képest.

Az értékesítési igazgató mindezt a magyar sörpiacon tapasztalható nyolc százalékos visszaeséssel és a lakossági vásárlóerő csökkenésével magyarázta.  Az első nyolc hónapban a cég nettó árbevétele 31,5 milliárd forint volt. Az év egészére 45 milliárd forintos bevétellel számolnak, ami 2 milliárd forinttal kevesebb az előző évinél.

Idén a cég gyakorlatilag nem tudott termelői áremelést érvényesíteni a piacon. Hozzátette: amit a fogyasztók mintegy 5 százalékos kiskereskedelmi árnövekedésnek érzékelnek, azok a különféle járulékos költségek emelkedéséből adódnak. Példaként említette a jövedéki adó és az áfa, valamint a termékdíj emelkedését.

A Heineken-termékek közül az olcsóbb szegmens jelentősebb mértékben esett vissza, így a prémium-termékek piaca stagnált, illetve némileg növekedett. A vendéglátóhelyeken eladott csapolt sör mennyisége, például, mintegy 12 százalékkal emelkedett.

A cég értékesítési igazgatója szerint ebben az évben a Heineken Hungária Zrt. mintegy 3 milliárd forintos adózott nyereségre számít, ami megegyezik az előző évivel. Jövőre az értékesítési igazgató véleménye szerint a magyar sörpiac már nem szűkül tovább, akár egy-másfél százalékkal növekedhet is.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek