Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A világ harmadik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának számító brit Tesco 15 százalékkal növelte nyereségét üzleti évének augusztussal véget ért első félévében, főként az ázsiai gazdasági fellendülésnek köszönhetően.
A társaság adózott nyeresége 1,18 milliárd fontra nőtt az egy évvel korábbi 1,03 milliárdról. A forgalom 8,3 százalékkal 32,9 milliárd fontra emelkedett. A növekedés részben a nagy-britanniai adóemelések következménye, ezek hatását nem számítva a bővülés 7 százalékos volt.
Az ázsiai térségben a profit 30 százalékkal nőtt. A hazai piacon, Nagy-Britanniában 5,5 százalékkal, Európa más régióit együttvéve 3,1 százalékkal nőtt a nyereség. A Nagy-Britanniában piacvezető, globálisan pedig az amerikai Wal-Mart Stores Inc. és a francia Carrefour SA után a harmadik számú kiskereskedelmi vállalat szerint a forgalom alakulásában már érezhető, hogy beindult a világgazdaság, és nem valószínű, hogy dupla mélypontú lesz a válság, vagyis W-alakú pályára került a gazdaság.
A 14 országban 4800 üzletet működtető Tesco 1994-ben jelent meg Magyarországon. Jelenleg több mint 100 áruházat üzemeltet és több mint 20 ezer főt foglalkoztat itt. A Nielsen piackutató társaság adatai szerint 2009-ben a Tesco volt a legnagyobb forgalmú élelmiszer-áruházlánc.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.