Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Szakértők bevonásával, a BKV-val egyeztetve elemzi az Alstom Transport, hogy a jelenlegi komplex jogi helyzetben hogyan szerezhető meg a metrókocsik típusengedélye.
Ezzel a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) hétfői közleményére reagáltak, miszerint új közigazgatási, engedélyeztetési eljárás szükséges ahhoz, hogy a budapesti metrószerelvények megkaphassák a típusengedélyt. Az Alstom Transport megerősítette, hogy múlt csütörtökön és pénteken képviselői egyeztettek az NKH szakértőivel, áttekintették az új budapesti metrószerelvények engedélyeztetésével kapcsolatban kialakult helyzetet, valamint a lehetséges megoldási lehetőségeket.
Az Alstom Transport október 25-én keresetet nyújtott be az NKH típusengedélyt elutasító másodfokú határozata ellen - emlékeztettek, hangsúlyozva, hogy "a Budapest számára gyártott Metropolis metrószerelvények megfelelnek a legszigorúbb nemzetközi és európai uniós biztonsági követelményeknek". Az NKH arról is tájékoztatta a 2-es és 4-es metróvonalra szánt szerelvények francia gyártóját, hogy a 2-es vonal járműveivel kapcsolatban közigazgatási eljárás nincs folyamatban, mivel a másodfokú, jogerős döntése óta az Alstom nem adott be új kérelmet. Új engedély viszont csak akkor adható ki, ha az Alstom a határozatban foglalt hiányosságokat megszünteti.
Az NKH október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le. Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Csak a magyarok kisebbsége minősíti magát bal- vagy jobboldalinak – derül ki a Medián júniusi kutatásából. A magukat centristának tartók és a baloldali szavazók körében is biztosan vezet a Tisza Párt.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A MÁV részletesen megírta a HVG-nek, mit tesznek, hogy minél kevesebb baj érhesse az utasokat.
A CATL szerint nincs csoportos létszámleépítés, sőt még bővültek is.
A közbeszerzéseken tőkeerőssé vált építőipari cégek bármikor le tudnak csapni versenytársaikra.