szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság nem engedélyezte a két vezető görög légitársaság, az Olympic Air, és az Aegean Airlines egyesülését. A szerdán ismertetett brüsszeli indoklás szerint az egyesüléssel létrejövő cég monopolhelyzetbe kerülhetne a görög légiközlekedésben.

A tavaly februárban bejelentett egyesülést a két cég egyebek között Görögország súlyos gazdasági helyzetével indokolta. Görögország röviddel később, májusban 110 milliárd euró nemzetközi mentőövvel tudta csak elkerülni a pénzügyi összeomlást.

Évekig tartó tárgyalások után 2009 márciusban a görög állam a Marfin befektetői csoportnak (MIG) adta el az Olympic Airlines légitársaságot. Az eladási ár 177,2 millió euró volt. A MIG görög és dubai cégek tulajdonában van.

Az újonnan privatizált légitársaság 2009 október elején kezdte meg működését új formában, Olympic Air néven, mintegy 4 ezer dolgozóval a korábbi 7 500 helyett.

Az Aegean a legnagyobb görög légitársaság, 2009-ben több mint 6,5 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint 2008-ban. Hazai viszonylatban 3,8 millió utasa volt, 2 százalékkal több mint 2008-ban, míg a nemzetközi légi forgalomban 22 százalékkal tudta növelni utasai számát, 2,8 millióra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A Malév tőkehelyzetének rendezéséről később döntenek

A Malév tőkehelyzetének rendezéséről a 2010. évet lezáró közgyűlés után és a 2011. évi üzleti terv ismeretében döntenek, a légitársaság csütörtökön folytatódó közgyűlésén nem – közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.