Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Körülbelül egymilliárd forint jut 2011-ben bormarketingre, amelynek rendszerét a Bormarketing Bizottság át szeretné alakítani – mondta a bizottság elnöke szerdán Szekszárdon.
Geönczeöl Attila a szekszárdi hegyközség Mátyás napi borünnepén arról számolt be, hogy jelenleg 596 millió forint szabadon felhasználható keret áll a bizottság rendelkezésére, 320 millió forint pedig már lekötött forrás. A literenként 5, illetve 10 forintos forgalomba hozatali járulékból származó, várhatóan egymilliárd forintos idei kerettel kapcsolatban megjegyezte: ez megegyezik a Borsodi Sörgyár marketingre fordított összegével.
A jelenleg 12 taggal működő, egyébként 13 fős bizottság elnöke az eddigi döntésekről elmondta: a tél végi vörösborkampányra 80 millió forintot, a Duna Borrégió imázskampányára 64 millió forintot szavaztak meg. A régiós népszerűsítést szolgáló kisprojektekre 125 millió forintot hagytak jóvá, az idei nemzetközi kiállításokon való megjelenést 93 millió forinttal támogatja a bizottság.
Két projekt - a 80 millió forintos tavaszi fehérborkampány, valamint az 50 millió forintos borszerda elnevezésű akció - lebonyolítását újra tárgyalják - fűzte hozzá. Geönczeöl Attila szólt arról, hogy a bormarketing rendszerének átalakítására vonatkozó javaslattal fordult a vidékfejlesztési miniszterhez. A jelenleg kétszereplős, az Agrármarketing Centrumot (AMC) és a bizottságot tartalmazó rendszerből hiányzik egy operatív munkát végző iroda, ennek létrehozását javasolják - tette hozzá.
A bizottsági elnök úgy vélte: az Agrármarketing Centrum inkább "kifizetőhely", mint marketingiroda, amely 3-4 külső marketing ügynökséget bíz meg a munkákkal. A tél végi vörösborkampány esetében a szakmai felügyelet hiányát rótta fel az AMC-nek. A szakember kitért arra, hogy a sikeres bormarketinghez jelenleg hiányoznak a friss piaci adatok, ágazati információk, valamint egyes szakemberek szerint a 2009-2013-as közösségi bormarketing stratégia is elavult.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A próba eredménye eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Bár nem minősül hivatalos vizsgálatnak a bankkal kapcsolatos hatósági érdeklődés, a folyamat akár komoly következményekkel is járhat.