MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Körülbelül egymilliárd forint jut 2011-ben bormarketingre, amelynek rendszerét a Bormarketing Bizottság át szeretné alakítani – mondta a bizottság elnöke szerdán Szekszárdon.
Geönczeöl Attila a szekszárdi hegyközség Mátyás napi borünnepén arról számolt be, hogy jelenleg 596 millió forint szabadon felhasználható keret áll a bizottság rendelkezésére, 320 millió forint pedig már lekötött forrás. A literenként 5, illetve 10 forintos forgalomba hozatali járulékból származó, várhatóan egymilliárd forintos idei kerettel kapcsolatban megjegyezte: ez megegyezik a Borsodi Sörgyár marketingre fordított összegével.
A jelenleg 12 taggal működő, egyébként 13 fős bizottság elnöke az eddigi döntésekről elmondta: a tél végi vörösborkampányra 80 millió forintot, a Duna Borrégió imázskampányára 64 millió forintot szavaztak meg. A régiós népszerűsítést szolgáló kisprojektekre 125 millió forintot hagytak jóvá, az idei nemzetközi kiállításokon való megjelenést 93 millió forinttal támogatja a bizottság.
Két projekt - a 80 millió forintos tavaszi fehérborkampány, valamint az 50 millió forintos borszerda elnevezésű akció - lebonyolítását újra tárgyalják - fűzte hozzá. Geönczeöl Attila szólt arról, hogy a bormarketing rendszerének átalakítására vonatkozó javaslattal fordult a vidékfejlesztési miniszterhez. A jelenleg kétszereplős, az Agrármarketing Centrumot (AMC) és a bizottságot tartalmazó rendszerből hiányzik egy operatív munkát végző iroda, ennek létrehozását javasolják - tette hozzá.
A bizottsági elnök úgy vélte: az Agrármarketing Centrum inkább "kifizetőhely", mint marketingiroda, amely 3-4 külső marketing ügynökséget bíz meg a munkákkal. A tél végi vörösborkampány esetében a szakmai felügyelet hiányát rótta fel az AMC-nek. A szakember kitért arra, hogy a sikeres bormarketinghez jelenleg hiányoznak a friss piaci adatok, ágazati információk, valamint egyes szakemberek szerint a 2009-2013-as közösségi bormarketing stratégia is elavult.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Lenne eszköz a kormány kezében, hogy érdemben segítsen a nyugdíjasok helyzetén, ehhez csak át kellene vennie a nyugdíjemelésnek azt a mintáját, amelyet a környező országokban az elmúlt években be-, nálunk pedig kivezettek – mondja Farkas András.
Bár a kormány mind az ipari, mind a háztartási méretű szolárfejlesztéseknél behúzta a féket, a kapacitások bővülnek, sorra dőlnek a rekordok.
40 hektárnyi nádas kiirtása, több száz tonna beton beépítése, 13 milliárd forint elköltése és három év állás után.
Úgy tűnik, vége a DB7.hu Szolgáltató Kft.-nek, bár hogy mi történik vele, még nem világos.
Megnéztük Az ifjúság forrását.