szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Pekingben a jövőben nem reklámozhatók utcai plakátokon a luxuscikkek, és a hirdetésekből el kell tűnniük az autók, a lakások, vagy például a borok reklámjában gyakran használt "mennyei, luxus, vagy csúcsminőség" szavaknak.

A pekingi ipari és kereskedelmi kamara április közepéig adott haladékot a cégeknek, hogy a plakátokat eltávolítsák a kínai főváros utcáiról. Azt követően átszámítva háromezer euró feletti bírság vár azokra a cégekre, amelyek megszegik az előírásokat.

Hasonló intézkedést hoztak a dél-kínai metropoliszban, Csungkingban (Chongqing), ott az ingatlanreklámoknál vezettek be korlátozásokat.

AP

Elemzők rámutattak: az intézkedésekkel a kínai vezetésnek nyilvánvalóan az a célja, hogy a luxuscikkek reklámozásával ne mélyüljön tovább a szakadék a szegények és a gazdagok között.


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Több tízmillió dolláros kínai üzlet politikai hátszéllel

Kenya fővárosában bejelentették, hogy a francia érdekeltségű Telkom Kenya Kína távközlési berendezéseket gyártó nagyvállalatát, a ZTE Corporationt választotta partneréül 3G-s hálózatának kiépítéséhez. A több mint 46 millió dolláros üzletet a kínai miniszterelnök-helyettes kenyai látogatása alkalmával hozták nyilvánosságra. (1 dollár = 84,45 kenyai shilling)

MTI Világ

Kína tanulni akar a Japánban történtekből

Kína nem változtat atomerőmű-építési programján, de hasznosítani fogja a Japánt ért földrengés okozta nukleáris szivárgás tanulságait - jelentette ki Pekingben a környezetvédelmi tárca helyettes vezetője szombaton