Nielsen: két százalékkal csökkent az élelmiszerüzletek száma tavaly

Az általános élelmiszerüzletek száma tavaly 2 százalékkal, 332 egységgel csökkent, az év végén 19.569 boltban árusítottak élelmiszert Magyarországon - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.

  • MTI MTI
Nielsen: két százalékkal csökkent az élelmiszerüzletek száma tavaly

A piackutató szerint zömmel a legkisebb, 50 négyzetméteres és az annál kisebb boltokból regisztráltak kevesebbet. Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója a közleményben hangsúlyozza: a legnagyobb mértékben a hipermarketek és diszkontok száma növekedett egyik évről a másikra, előbbiekből 165, utóbbiakból 467 működött az év végén, és 581-re gyarapodott a szupermarketek száma.

Tavaly az élelmiszer üzletláncok terjedésével az eladótér minden régióban  átlagosan 4 százalékkal emelkedett, így az általános élelmiszer-üzletek összes eladótere elérte 2010 végén a 3,17 millió négyzetmétert. A Nielsen szerint a forgalom szempontjából a hagyományos üzletek piaci pozíciója azért maradt stabil, mert a recesszió nyomán a fogyasztók gyakrabban mennek boltba, mint korábban, viszont alkalmanként kevesebbet vásárolnak.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek