Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A tavalyi mélypont után kezd stabilizálódni az újautó-értékesítési piac: az első negyedévben élénkült a vásárlók érdeklődése a szalonokban - írja a Magyar Hírlap.
Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) az elnöke elmondta, a magánszemélyek még a 2010 első negyedévihez képest is kevesebb autót vásároltak, a cégek viszont kezdik lecserélni járműveiket. Kedvezőnek mondta azt is, hogy a tehetősebb családok részéről növekszik az érdeklődés az autók iránt.
Az elnök szerint ugyanakkor továbbra is nagyon rossz a helyzet a szervizek működtetésénél. Utalt arra, hogy a válság miatt az elmúlt két évben jelentősen csökkent az ügyfélkör, ennek következtében tízezer embernek szűnt meg a munkaviszonya. A márkaszervizek és a bejelentett javítóműhelyek szerepe visszaszorult, az autósok az olcsóbb, de az illegális szférában működő javítóműhelyeket keresik fel.
Ebben a helyzetben változást hozhat az a megállapodás-tervezet, amiről a Gémosz a napokban egyezett meg a Nemzetgazdasági Minisztériummal. Eszerint négy év alatt ötezer munkavállaló kerülhetne vissza a legális szférába, ha ezt a kormány szabályozási szinten is elő tudja segíteni.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.