Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A tavalyi mélypont után kezd stabilizálódni az újautó-értékesítési piac: az első negyedévben élénkült a vásárlók érdeklődése a szalonokban - írja a Magyar Hírlap.
Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) az elnöke elmondta, a magánszemélyek még a 2010 első negyedévihez képest is kevesebb autót vásároltak, a cégek viszont kezdik lecserélni járműveiket. Kedvezőnek mondta azt is, hogy a tehetősebb családok részéről növekszik az érdeklődés az autók iránt.
Az elnök szerint ugyanakkor továbbra is nagyon rossz a helyzet a szervizek működtetésénél. Utalt arra, hogy a válság miatt az elmúlt két évben jelentősen csökkent az ügyfélkör, ennek következtében tízezer embernek szűnt meg a munkaviszonya. A márkaszervizek és a bejelentett javítóműhelyek szerepe visszaszorult, az autósok az olcsóbb, de az illegális szférában működő javítóműhelyeket keresik fel.
Ebben a helyzetben változást hozhat az a megállapodás-tervezet, amiről a Gémosz a napokban egyezett meg a Nemzetgazdasági Minisztériummal. Eszerint négy év alatt ötezer munkavállaló kerülhetne vissza a legális szférába, ha ezt a kormány szabályozási szinten is elő tudja segíteni.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.