szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A sportcipők, a sportruházat és sportfelszerelések piacán folyamatos a növekedés, cipőt ráadásul nagyjából egyforma arányban vásárolnak a nők és a férfiak. A tavaszi szezon beköszöntével a sportolni vágyók nagyon figyelik a sportáruházak akcióit - idézi a GfK Hungáriát az inforadio.hu.

Tovább növekszik a sportcipő piac Magyarországon. Már a 2010-es év is hat százalékos növekedést eredményezett 2009-hez képest, de úgy tűnik, ez a tendencia tovább folytatódik. A sportcipő eladások száma 2011 első negyedévében 14 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. A legnagyobb növekedés a futócipőknél tapasztalható, 32 százalékkal több futócipőt vásároltak 2011 első negyedévben az előző év azonos időszakához képest.

Szintén nagyot nőtt a focicipők és az utcai szabadidőcipők forgalma, előbbi 14, utóbbi 13 százalékkal - derül ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének adataiból.

Huszonnyolc százalékkal több sportcipőt vettünk 2011 márciusában, mint tavaly ugyanebben a hónapban. A sportcipő piac több mint felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidőcipők adják - olvasható az inforadio.hu-n.

A nemek közti eloszlás elég stabil, a férfi, illetve unisex cipők teszik ki a piac felét, míg a maradék 50 százalékon körülbelül azonos arányban osztoznak a női és a gyerekcipők. A gyerekcipők átlagára stabilan 5000 forint körül alakul, egyedül a november-decemberi időszakban emelkedik 6000-re.

Hasonló növekvő tendenciát látunk a sportruházat és a sportfelszerelések piacán is. A sportáruházak ruházati eladása 9,5 százalékkal emelkedett az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest, míg a sportfelszerelések eladása 5,9 százalékkal erősödött.

A trendek egyértelműek, a november-februári időszakban a síruházati, sífelszerelési és egyéb téli sportokhoz köthető sporttermékeket vásároljuk, de március beköszöntével megkezdődik a bicikli-, futó- és túraszezon. Idén márciusban jelentősen megnőtt a görkorcsolyák eladása is, áprilistól pedig már készülhetünk a nyári szezonra.

Ahogy más szegmensben is, a sportpiacon is kiemelt szerepe van a promócióknak. A sportáruházak folyamatos akciói is nagy részben hozzájárulnak a hazai sportpiac növekedéséhez, nincs olyan hónap, hogy ne találkozzunk például "kettőt fizet, hármat vihet", vagy éppen "-15- 20 százalék mindenre" akciókkal.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!