Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az első hat hónap tapasztalatai alapján lassulni látszik a hazai sörpiac mintegy tíz éve tartó visszaesése, a hazai sörgyártók pedig abban reménykednek, hogy az idén akár már túl is juthatnak a mélyponton - írja a pénteki Világgazdaság.
A piacon a fogyasztás csökkenése mellett továbbra is igaz az, hogy az alacsony árfekvésű sörök forgalma növekszik. A sörök palettáján belül ugyan még kicsi a piaci szegmensük, de az ízesített sörök (citromos radlerek, vagy egyéb gyümölcsízű italok) előretörése volt az egyik legnagyobb változás az elmúlt két évben, jelenleg 2-4 százalékos a részesedésük. Ez a jövőben azonban tovább erősödhet.
Mivel nyáron jön a sörfogyasztás csúcsszezonja (az éves forgalom nagyjából kétharmada), a sörgyártók- és forgalmazók az első két negyedév mérlegei alapján joggal remélik, hogy a magyar sörpiac túljut a mélyponton. "Eddig összességében hozzuk a tavalyi számokat, de a bázis alacsony, mivel a 2010-es év rendkívül nehéz volt" - nyilatkozta a Világgazdaságnak Kiss Éva, a Heineken Hungária Zrt. kommunikációs menedzsere.
Mivel szakemberek szerint tavaly a rossz időjárás is negatív irányban befolyásolta az eladásokat, még nem lehet pontosan tudni, a jelenlegi tendencia átmeneti-e, vagy már emelkedésnek tekinthető.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.