Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A tavalyihoz hasonlóan alakulnak a magyarok nyaralási tervei: a 18-64 évesek háromnegyede gondolkodik pihenésben, azoknak a fele, akik utazást is terveznek, külföldre is menne – derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.
Nem csökkent a nyaralási kedv a tavalyi évhez képest: a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felmérése szerint a 18-64 évesek háromnegyede tervez valamilyen pihenést. Jellemzően az idősebb, 45 feletti korosztály, valamint a községben élők mondanak le a nyári szabadságról. A pihenést tervezők többsége már májusban határozott elképzeléssel is rendelkezett, csupán a megkérdezettek egytizede nem tudta megmondani, hogy hogyan alakul majd a vakációja. A legtöbben utazásban is gondolkodnak, ugyanakkor minden tizedik válaszadó néhány napot előre láthatóan otthon is eltölt majd.
2010-hez hasonlóan a már konkrét utazási tervvel rendelkezők több mint fele csak belföldi, egynegyede csak külföldi útban gondolkodik, míg további egynegyedük itthon és külföldön egyaránt szeretne néhány napra kikapcsolódni.
A külföldi utazást tervezők preferenciái némiképp megváltoztak. „Bár a határon túli desztinációk közül továbbra is Horvátország (30%), Olaszország (14%) és Görögország (12%) vezeti a népszerűségi listát, a tavalyi évhez képest visszaesett az érdeklődés irántuk. A legkeresettebb úti célokon kívül ugyanis sokan jelöltek meg egyéb, nem tipikus „nyaralós” országokat” – emelte ki Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. A külföldi utazást tervezők közt a 18-34 évesek és a felsőfokú végzettségűk vannak többségben.
„Jellemző még, hogy a határon túlra utazók hosszabb vakációt terveznek, mint azok, akik belföldön maradnak” – jegyezte meg Sütő Anna. A külföldre utazók 63 százaléka ugyanis a leghosszabb nyaralására legalább hét napot szán, míg a belföldi pihenést tervezőknek csupán 43 százaléka gondolkodik minimum egy hetes vakációban. A többség (63%) ugyanakkor 4-10 napot tud a leghosszabb nyaralásra szánni. Elsősorban a fiatalabbak és az alacsonyabb végzettségűek terveznek rövidebb pihenést, míg az idősebbek és felsőfokú végzettségűek esetében az átlagnál gyakoribbak a 10 napnál is hosszabb nyaralások.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.