Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Egy olasz cég székhelyének Magyarországra helyezése körüli jogvitában tartott tárgyalást az Európai Unió Bírósága szerdán.
A VALE Costruzioni nevű római cég terelte jogi útra az ügyet, miután Magyarországon a cégbíróság elutasította azt a kérését, hogy - tevékenységét és társasági létét Olaszországban megszüntetve - székhelyét Magyarországra helyezze át. A VALE Építési Kft. néven működő új cég jogelődjeként a tulajdonosok az olasz vállalatot kívánták feltüntetni a magyar cégnyilvántartásban.
A magyar cégbíróság arra hivatkozott, hogy a cégtörvény alapján nincs lehetőség egy nem magyar honosságú társaság bejegyzésére jogelődként. Az ügy ezt követően a Legfelsőbb Bíróság elé került, az pedig az Európai Bíróságtól kérdezi, hogy a vonatkozó magyar társasági jogi szabályozás összhangban van-e az uniós joggal.
Az előzetes írásbeli eljárásban, illetve a luxembourgi tárgyaláson mások mellett a két érintett ország kormánya, az Európai Bizottság és a felperes cég is kifejtette véleményét. A cég és az olasz kormány szerint a székhelyáthelyezést a szóban forgó esetben is lehetővé kell tenni, míg a magyar vélemény szerint az uniós rendelkezésekkel "nem ellentétes egy olyan tagállami szabályozás, amely az ilyen székhelyáthelyezés kapcsán nem teszi lehetővé a más tagállam joga szerinti jogelőd társaság cégnyilvántartásba történő bejegyzését, illetve az ilyen székhelyáthelyezést nem átalakulásként, hanem új társaság alapításaként kezeli". Az Európai Bizottság szerint az uniós cikkelyekkel "nem egyeztethető össze az olyan fogadó tagállami szabályozás vagy gyakorlat, amely megtagadja egy más tagállamban szabályszerűen létrehozott társaságtól, hogy a székhelyét a fogadó tagállamba helyezze át", ugyanakkor "nemzetközi átalakulás esetére a tagállamok előírhatják a belföldi átalakulásra vonatkozó társasági jogi rendelkezések alkalmazását".
Az ügy érdekessége, hogy három évvel ezelőtt fordított helyzetet tárgyalt az Európai Bíróság. Akkor a Cartesio Bt. Bajáról Olaszországba szerette volna áthelyezni a székhelyét, úgy azonban, hogy továbbra is magyar társaság maradjon. A magyar cégbíróság viszont elutasította a kérelmét, azzal az indokkal, hogy a magyar jog nem teszi lehetővé a kért székhelyáthelyezést, ami csak úgy lehetne kivitelezhető, ha a társaság Magyarországon megszűnik, és Olaszországban az olasz jog szerint újraalakul. Abban az ügyben az Európai Bíróság úgy ítélkezett, hogy a tagállamok megakadályozhatják a belső joguk szerint létrejött társaságokat abban, hogy székhelyüket egy másik tagállamba helyezzék át. A VALE-ügyben a következő lépés az ítélethirdetés lesz, de ennek időpontja még nem ismeretes.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.