Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Nabucco és a Déli Áramlat földgázvezetékek célja teljesen eltérő, és a későbbiekben még akkor is gázhiány lesz, ha minden tervezett vezeték megépül – állítja az orosz Gazprom egyik vezetője, reagálva arra az EU-biztosi kijelentésre, hogy Oroszország szeretné meghiúsítani a Nabucco létrejöttét.
A Nabucco balsikerei miatt nem Oroszországot kell vádolni, a két projekt célja teljesen eltérő, és a későbbiekben még akkor is gázhiány lesz, ha minden tervezett vezeték megépül – jelentette ki Alekszandr Medvegyev, a Gazprom egyik vezetője újságíróknak pénteken, Günther Oettinger EU-biztos minapi kijelentéseire reagálva. Oettinger egyebek mellett utalt arra, hogy Oroszország a Déli Áramlattal, vagy Ashabadra és Bakura gyakorolt politikai nyomással megpróbálhatja rábírni Európát, hogy tegyen le a Kaszpi-tenger menti és a Nabucco gázvezetékről.
Medvegyev az EU-biztos kijelentését teljesen alaptalan feltételezésnek minősítette, amelyben szerinte azért nincs logika, mert a Déli Áramlat és a Nabucco nem konkurens projektek, mindkettőnek más és más a célja. "Mi a megkötött szerződések alapján szállított gáz útvonalát diverzifikáljuk, és ehhez megvan mindenünk: a gáz, a piac, a szerződések és a partnerek, akik pénteken írták alá a részvényesi szerződést. A projekt előtt nyitott az út. Mind a Déli, mind az Északi Áramlatban van, illetve lesz gáz, amelyet régi szerződések alapján szállítunk, és lesz új gáz" – mondta Medvegyev, aki szerint a Nabucco célja ezzel szemben a szállítások forrásainak a diverzifikálása, de ehhez természetesen gázra van szükség. Az Északi és a Déli Áramlatot, az ukrajnai gázszállítási rendszert és minden mást összeszámolva potenciálisan még mindig hiány várható Európában, ha tovább akar lépni az atomerőművek leállítása és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése területén – tette hozzá.
Közben szintén pénteken Viktor Janukovics ukrán államfő egy nemzetközi konferencián Jaltában javasolta, hogy a Déli Áramlat a Fekete-tenger helyett haladjon Ukrajnán át, a szárazföldön, ezzel 80 százalékkal csökkennének az építési költségei, amelyeknek kétharmadát a tengeri szakasz építése emészti fel. Az Északi és a Déli Áramlat építésének egyik fő célja, hogy Oroszország Ukrajna elkerülésével tudjon gázt szállítani Európába, mivel jelenleg ott megy át a gázszállítások mintegy 80 százaléka, és Kijev többször megbízhatatlannak bizonyult, egészen odáig, hogy Ukrajna 2009 januárjában, amikor főleg ukrajnai belpolitikai okokból gázháborúba keveredett Moszkvával, leállította az Európának szóló szállításokat. A Magyarországon is áthaladó Déli Áramlat építését 2013-ban szándékoznak megkezdeni, a vezeték üzembe helyezését 2015 végére tervezik. Végső kapacitása évi 63 milliárd köbméter lesz.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nemcsak Majka, Dopeman számai is gondot okozhatnak Orbán Viktornak.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár. Vélemény.
Ha a tusványosi beszéd a NER szellemi iránytűje, Orbán most fordítva tartja.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.