Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Nincs összhangban az Európai Unió előírásaival az, hogy az INA horvát kőolajipari vállalatban a horvát kormányon kívül senkinek sem lehet 49 százaléknál nagyobb részesedése - közölte az Európai Bizottság szerdán.
A bővítési biztos szóvivője elmondta, hogy brüsszeli szakértők megvizsgálták az erre vonatkozó horvát törvényjavaslatot, és úgy találták, a tervezet jelenlegi formájában nem felel meg a közösségi jognak. Peter Stano leszögezte: "Reméljük, hogy horvát partnereink ezt figyelembe veszik. A szóvivő egyszersmind örömmel nyugtázta azt a tényt, hogy a zágrábi kormány konzultációt kezdeményezett Brüsszellel a törvényjavaslat megszavazása előtt.
A horvát kormány szeptember végén terjesztette elő azt a törvényjavaslatot, amely szerint a horvát kormányon kívül más nem szerezhet 49 százaléknál nagyobb részesedést az INA-ban, ennél több szavazatot biztosító részesedéssel más nem rendelkezhet, csak a horvát kormány. Korábbi hírek szerint a törvényjavaslat indoka egy vélelem, amely úgy szól, hogy korrupciós cselekmények történhettek akkor, amikor a részvényesi szerződéseket kötötték.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.