szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Universal Music Group veszi át az EMI brit zeneipari cég hanglemezkiadó üzletágát - közölte pénteken az eladó amerikai Citigroup és a vásárló, a francia Vivendi csoport, a Universal tulajdonosa.

A Vivendi 1,2 milliárd fontot fizet az EMI új lemezeket készítő és kiadó részlegéért, amely egyebek között a Blue Note és a Virgin Records kiadókat egyesíti, és mások mellett - a Blue Note-on keresztül - Norah Jones és - a Parlophone kiadó révén - a Coldplay lemezeit gondozza.

Az EMI másik része, a nagyjából 1,3 millió zeneszám jogaival rendelkező zeneműkiadói részleg értékesítéséről még tárgyalnak, az érdekeltség várhatóan egy konzorciumhoz kerül, amelyet a Sony Music vezet.

Az EMI a négy legnagyobb globális zenekiadó vállalkozás - az úgynevezett big four - közül a legkisebb, a piacvezető Universal, a Sony és a Warner Music Group után. A cég teljesítménye az internet hatására átalakult zeneiparban egyre romlott az utóbbi években, ráadásul olyan szupersztárok is otthagyták, mint például a Rolling Stones és Paul McCartney.

Az utat vesztett céget végül a Terra Firma befektetési társaság vásárolta meg 4,2 milliárd fontért, de nem tudta talpra állítani, és az projekt finanszírozására felvett hitelt sem tudta törleszteni. Az EMI így 2011 elején a hitelezőhöz, a Citigrouphoz került, amely azóta szakmai befektetőt keresett a saját tevékenységi körétől igen távol eső területen működő cégre.

Többen üdvözölték a tulajdonosváltást, például Mick Jagger - aki a Rolling Stones tagjaként 2008-ban távozott a cégtől - a tulajdonosváltást kommentálva megjegyezte, hogy az EMI-t "végre ismét olyan emberek irányítják majd, akiknek a vérében van a zene".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!