Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Universal Music Group veszi át az EMI brit zeneipari cég hanglemezkiadó üzletágát - közölte pénteken az eladó amerikai Citigroup és a vásárló, a francia Vivendi csoport, a Universal tulajdonosa.
A Vivendi 1,2 milliárd fontot fizet az EMI új lemezeket készítő és kiadó részlegéért, amely egyebek között a Blue Note és a Virgin Records kiadókat egyesíti, és mások mellett - a Blue Note-on keresztül - Norah Jones és - a Parlophone kiadó révén - a Coldplay lemezeit gondozza.
Az EMI másik része, a nagyjából 1,3 millió zeneszám jogaival rendelkező zeneműkiadói részleg értékesítéséről még tárgyalnak, az érdekeltség várhatóan egy konzorciumhoz kerül, amelyet a Sony Music vezet.
Az EMI a négy legnagyobb globális zenekiadó vállalkozás - az úgynevezett big four - közül a legkisebb, a piacvezető Universal, a Sony és a Warner Music Group után. A cég teljesítménye az internet hatására átalakult zeneiparban egyre romlott az utóbbi években, ráadásul olyan szupersztárok is otthagyták, mint például a Rolling Stones és Paul McCartney.
Az utat vesztett céget végül a Terra Firma befektetési társaság vásárolta meg 4,2 milliárd fontért, de nem tudta talpra állítani, és az projekt finanszírozására felvett hitelt sem tudta törleszteni. Az EMI így 2011 elején a hitelezőhöz, a Citigrouphoz került, amely azóta szakmai befektetőt keresett a saját tevékenységi körétől igen távol eső területen működő cégre.
Többen üdvözölték a tulajdonosváltást, például Mick Jagger - aki a Rolling Stones tagjaként 2008-ban távozott a cégtől - a tulajdonosváltást kommentálva megjegyezte, hogy az EMI-t "végre ismét olyan emberek irányítják majd, akiknek a vérében van a zene".
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.