Tetszett a cikk?

Kilenc negyedéven át tartó visszaesés után ismét növelte forgalmát az Egyesült Államokban a Wal-Mart, a világ legnagyobb kereskedelmi lánca, amely 1,3 százalékos forgalomnövekedést jelentett üzleti éve harmadik negyedévéről kedden.

Az amerikai cég árbevételének kétharmada a hazai piacról származik. Ott az üzleti év októberrel véget ért harmadik negyedévében a 0,3 százalékos bevétel-növekedést jelző elemzői konszenzushoz és a cég saját - plusz-mínusz 1 százalékos változást valószínűsítő - prognózisához képest is jobb eredményt ért el. 

Ugyanakkor az adózás utáni nyereség kissé elmaradt a várakozásoktól, részvényenként 0,97 dollár lett az elemzői előrejelzésekben szereplő 0,98 dollár helyett. A teljes nyereség 3,34 milliárd dollár volt. A bevétel az egy évvel korábbihoz képest 8,2 százalékkal nőtt, 109,5 milliárd dollár volt az októberrel véget ért három hónapban. 

Az amerikai forgalom 2010 eleje óta első alkalommal nőtt, a cég egészét tekintve pedig valamennyi üzletág jobban teljesített, mint egy évvel korábban - áll Mike Duke vezérigazgató keddi közleményében. A Wal-Mart Stores Inc. a világ legnagyobb privát munkaadója, több mint 2 millió embert foglalkoztat és 28 országban összesen nagyjából 9.700 áruházat üzemeltet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!