Tetszett a cikk?

Kilenc negyedéven át tartó visszaesés után ismét növelte forgalmát az Egyesült Államokban a Wal-Mart, a világ legnagyobb kereskedelmi lánca, amely 1,3 százalékos forgalomnövekedést jelentett üzleti éve harmadik negyedévéről kedden.

Az amerikai cég árbevételének kétharmada a hazai piacról származik. Ott az üzleti év októberrel véget ért harmadik negyedévében a 0,3 százalékos bevétel-növekedést jelző elemzői konszenzushoz és a cég saját - plusz-mínusz 1 százalékos változást valószínűsítő - prognózisához képest is jobb eredményt ért el. 

Ugyanakkor az adózás utáni nyereség kissé elmaradt a várakozásoktól, részvényenként 0,97 dollár lett az elemzői előrejelzésekben szereplő 0,98 dollár helyett. A teljes nyereség 3,34 milliárd dollár volt. A bevétel az egy évvel korábbihoz képest 8,2 százalékkal nőtt, 109,5 milliárd dollár volt az októberrel véget ért három hónapban. 

Az amerikai forgalom 2010 eleje óta első alkalommal nőtt, a cég egészét tekintve pedig valamennyi üzletág jobban teljesített, mint egy évvel korábban - áll Mike Duke vezérigazgató keddi közleményében. A Wal-Mart Stores Inc. a világ legnagyobb privát munkaadója, több mint 2 millió embert foglalkoztat és 28 országban összesen nagyjából 9.700 áruházat üzemeltet.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!