Luxusra a válságban is szükség van

Rekordbevételre számít az idén a nemzetközi luxusipar. Az ágazat meghatározó piaci elemzőjének számító Bain and Company nemzetközi tanácsadó cég hétfőn ismertetett felmérése szerint az idén 10 százalékkal növekszik a luxuscikkeket gyártó cégek bevétele, és eléri a 191 milliárd eurót.

  • MTI MTI
Luxusra a válságban is szükség van

Májusban a Bain elemzői még azt prognosztizálták, hogy már a tavaly is rekordösszeget, 172 milliárd eurót kitevő globális forgalom az idén további 8 százalékkal 185 milliárd euróra növekszik és 2014-ben már elérheti a 220 milliárd eurót.

Luxusmárkák Kínában
AP

A luxuscikkek kereslete elsősorban a feltörekvő országokban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Oroszországban bővül, de beindult a növekedés az eddig stagnálás jeleit mutató Európában és az Egyesült Államokban is.

Az elemzők rámutattak: a kínaiak otthoni, illetve külföldi vásárlásai idestova a globális luxuspiac 20 százalékát teszik ki.

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Orbánék lopva az egyénre terhelik a kockázatokat, és piacosítják a családpolitikát 

Orbánék lopva az egyénre terhelik a kockázatokat, és piacosítják a családpolitikát 

Cunamiként zúdítja a kormány a támogatásokról szóló bejelentéseket az emberekre a Pride miatti blamázs óta, hátha ezzel szavazókat nyer vissza. Pedig ezek a támogatások valójában azt mutatják, hogy az állam továbbra is igyekszik kivonulni a szociálpolitikából, és az egyénre próbál hárítani minden felelősséget – mondja Kramarics Szandra, a HUN-REN Társadalomtudományi Kutatóközpont kutatója.