PwC: zuhan a tévés piac, előretör a net

Magyarországon a szórakoztató- és médiaipar 2010-ben 1,2 százalékkal növekedett a 2009-es visszaesés után - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) szórakoztató- és médiapiaci felméréséből. A tizenkettedik alkalommal elkészített elemzés előrejelzései szerint jelentősen előretörhetnek az internetes előfizetések.

  • MTI MTI
PwC: zuhan a tévés piac, előretör a net

Magyarországon kiugró eredményre számíthat az internet, az előfizetésekben évi 15,7 százalékos növekedés várható. Nagy potenciál rejlik még az okostelefonok és a mobilinternetes előfizetések számának növekedésében is, így a következő öt évben az internet-előfizetésekből származó bevétel Magyarországon megduplázódhat. Következésképp a mobilinternetes hirdetések is jelentősen megnövekednek majd, ez a legjobban növekvő szegmens, mind a hirdetéseket, mind az előfizetéseket tekintve - írta a PwC.

Az internetpiac terjeszkedésének egyik kárvallottja a televíziós piac. A következő években Magyarországon a televíziós szektor részaránya a teljes piacból várhatóan tovább fog csökkenni. A válság legsúlyosabban a sajtópiacot érintette, és a piac bevételei várhatóan ö év múlva sem érik majd el a válság előtti szintet.

A médiapiac növekedése nem áll meg: a 2010-es 676 milliárd forintról az előrejelzések szerint 2015-re 924 milliárd forintra növekszik majd, ami éves átlagban 6,2 százalékos növekedést jelenthet - áll a PwC elemzésében.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.