Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mintegy 160 milliárd forintot csoportosít át a kormány a fel nem használt közlekedésfejlesztési EU-forrásokból; a döntést még az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia, ami legalább fél évbe telhet - írta hétfői számában a Világgazdaság.
Hétfőn zárul az EU-forrásokat kezelő operatív programok módosítására vonatkozó kormányzati tervezet társadalmi véleményeztetése. A kabinet szándéka szerint 163 milliárd forint kerülne át a közlekedésfejlesztési projekteket gondozó operatív programból (KÖZOP) a Környezet és energia operatív programba (KEOP).
A Világgazdaság szerint a kormány azzal indokolja a forrásátcsoportosítást, hogy a jellemzően nagy infrastrukturális beruházásokat jelentő KÖZOP-projektek hosszú átfutású idejűek, így igen magas a kockázata annak, hogy a programra elkülönített forrást az ország nem tudja felhasználni. Ezzel szemben a KEOP hatékony energiafelhasználásra, illetve a megújulóenergia-felhasználás növelésére vonatkozó programjai a nagy érdeklődés miatt mára forráshiányossá váltak.
"Eddig csak egyszer fordult elő, még 2009-ben, hogy Magyarország az uniós pénzek átcsoportosításának engedélyezését kérte az Európai Bizottságtól" – mondta el a lapnak Essősy Zsombor, a MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt. vezérigazgatója.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Orbán Viktor jóslataiban csalódtak Kárpátalján, miután az oroszok rakétázni kezdték a magyarlakta vidéket. Mit gyártottak a lerombolt üzemben? Hogyan élte túl a támadást az óvóhelyre rohanó munkás? Mekkora a pusztítás mértéke? Földes András riportja Munkácsról.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája” – mondta arról, hogy fog dönteni az ukrajnai háború ügyében.
Kinek és miért állna érdekében, hogy saját hitelét rontva torzítson az adatokon?